A Renault Hungária 2003-ban 63 milliárd forint árbevételt ért el, ami 16 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit - közölte Serge Yoccoz, a társaság vezérigazgatója.
A Renault 2003-ban 22.591 személygépkocsit és kishaszon-járművet adott el Magyarországon, szemben a 2002. évi 20.144-gye.
A vezérigazgató elmondta, hogy 2004-ben több autót szeretnének eladni, mint 2003-ban, ám a rendkívül bizonytalan piaci helyzet miatt ennél pontosabb előrejelzést nem kívánt adni. Hozzátette: mindenképpen meg kívánják őrizni a 9,9 százalékos részesedésüket a magyar piacon.
A vezérigazgató emlékeztetett arra, hogy Magyarországon 2003-ban 20 százalékkal nőtt a személygépkocsik piaca, s mintegy 206 ezer járművet adtak el. Ugyanakkor a kishaszon-járművek szegmense 20-22 százalékkal szűkült: ezekből a járművekből mintegy 22 ezret értékesítettek a kereskedők.
A Renault 2003-ban a személygépkocsik piacán a Suzuki és az Opel mögött a harmadik volt, míg a kishaszon-járművek szegmensében piacvezető.
Serge Yoccoz elmondta, hogy 2002-ben és 2003-ban 3 milliárd forint beruházást hajtottak végre, s hat új kereskedést nyitottak.
A vezérigazgató szerint vannak bizonytalan pontok az autópiacon február 1-jétől érvényes adó- és regisztrációs díjfizetési szabályokban, de úgy vélte, hogy az új rendszer lehetővé teszi, hogy a vevőknek engedményeket adjanak. Példaként három típust említett: a Thalia, a Megane, az Espace egy-egy típusa esetében 65 ezer, 250 ezer, illetve 680 ezer forint árcsökkenést helyezett kilátásba. A sajtótájékoztatón a vezérigazgató bejelentette, hogy a romániai Pitestiben készülő új Dacia nemzetközi bemutatója június 1-jén és 2-án lesz. A jelenleg L 90-es kódú modell forgalmazását Magyarországon október-novemberben kezdi meg a Renault a jelenlegi kereskedelmi hálózatát kihasználva.
Serge Yoccoz elmondta, hogy a bevezetendő Dacia egy teljesen új autó lesz: Renault-motorral szerelik fel, illetve meglévő Renault-elemeket használnak fel gyártásakor.
A Dacia magyarországi forgalmazása kapcsán a Renault jelentős beruházásokat hajt végre a magyar kereskedelmi hálózatában is, ennek összegét azonban egyelőre nem közölte a vezérigazgató. Az MTI érdeklődésére az idei piaci kilátásokat elemezve elmondta, hogy a gépkocsi-piac az idén mintegy 4 százalékkal nő, míg a Renault ennél nagyobb mértékben szeretné bővíteni eladásait.(MTI)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.