A Renault Hungária 2003-ban 63 milliárd forint árbevételt ért el, ami 16 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit - közölte Serge Yoccoz, a társaság vezérigazgatója.

A Renault 2003-ban 22.591 személygépkocsit és kishaszon-járművet adott el Magyarországon, szemben a 2002. évi 20.144-gye.

A vezérigazgató elmondta, hogy 2004-ben több autót szeretnének eladni, mint 2003-ban, ám a rendkívül bizonytalan piaci helyzet miatt ennél pontosabb előrejelzést nem kívánt adni. Hozzátette: mindenképpen meg kívánják őrizni a 9,9 százalékos részesedésüket a magyar piacon.

A vezérigazgató emlékeztetett arra, hogy Magyarországon 2003-ban 20 százalékkal nőtt a személygépkocsik piaca, s mintegy 206 ezer járművet adtak el. Ugyanakkor a kishaszon-járművek szegmense 20-22 százalékkal szűkült: ezekből a járművekből mintegy 22 ezret értékesítettek a kereskedők.

A Renault 2003-ban a személygépkocsik piacán a Suzuki és az Opel mögött a harmadik volt, míg a kishaszon-járművek szegmensében piacvezető.

Serge Yoccoz elmondta, hogy 2002-ben és 2003-ban 3 milliárd forint beruházást hajtottak végre, s hat új kereskedést nyitottak.

A vezérigazgató szerint vannak bizonytalan pontok az autópiacon február 1-jétől érvényes adó- és regisztrációs díjfizetési szabályokban, de úgy vélte, hogy az új rendszer lehetővé teszi, hogy a vevőknek engedményeket adjanak. Példaként három típust említett: a Thalia, a Megane, az Espace egy-egy típusa esetében 65 ezer, 250 ezer, illetve 680 ezer forint árcsökkenést helyezett kilátásba. A sajtótájékoztatón a vezérigazgató bejelentette, hogy a romániai Pitestiben készülő új Dacia nemzetközi bemutatója június 1-jén és 2-án lesz. A jelenleg L 90-es kódú modell forgalmazását Magyarországon október-novemberben kezdi meg a Renault a jelenlegi kereskedelmi hálózatát kihasználva.

Serge Yoccoz elmondta, hogy a bevezetendő Dacia egy teljesen új autó lesz: Renault-motorral szerelik fel, illetve meglévő Renault-elemeket használnak fel gyártásakor.

A Dacia magyarországi forgalmazása kapcsán a Renault jelentős beruházásokat hajt végre a magyar kereskedelmi hálózatában is, ennek összegét azonban egyelőre nem közölte a vezérigazgató. Az MTI érdeklődésére az idei piaci kilátásokat elemezve elmondta, hogy a gépkocsi-piac az idén mintegy 4 százalékkal nő, míg a Renault ennél nagyobb mértékben szeretné bővíteni eladásait.(MTI)