A Fidesz hiányolja a kormány légi közlekedéssel összefüggő és a meglévő állami vagyonra vonatkozó egységes koncepcióját, és veszélyesnek tartaná a Malév és a Budapest Airport Rt. privatizációját - közölte Soltész Miklós.
Jelenleg nem lehet napirenden a Malév privatizációja, mivel a gazdaság olyan helyzetbe került, hogy az állami cégeket csak veszteséggel lehetne eladni - mondta a fideszes képviselő.
Soltész Miklós a sajtótájékoztató témájának időszerűségét azzal indokolta, hogy az ÁPV Rt. honlapján a légitársaság ismertetésénél nulla százalék a tartósan állami tulajdon mértéke, és "a tervezett 120 milliárd forintos megszorítás" is felvetheti a privatizáció veszélyét.
"A légitársaság nemzeti kincs, és a nemzeti turizmus sem fejlődhet nemzeti légitársaság nélkül" - hangoztatta az ellenzéki képviselő. Felhívta a kormány figyelmét: az EU-csatlakozás után már nem lehet anyagi eszközökkel támogatni a légitársaságot, ezért úgy vélte, addig kell rendezni a Malév tőkeproblémáit.
"A légitársaság kedvezőbb gazdálkodása érdekében javasoljuk az ÁPV Rt.-nek mint tulajdonosnak, tekintse át, hogy a Malév Rt. külképviseletei hogyan tudnának szorosabban együttműködni a szintén állami tulajdonban lévő Magyar Turizmus Rt. irodáival" - mondta.
Frakciótársa, Márton Attila a Ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt. privatizációja ellen szólt. Úgy vélte, hogy a kormánynak a Budapest Airport esetében nem a kiszervezéssel és a létszámleépítéssel kellene foglalkoznia, hanem támogatnia és fejlesztenie kellene a társaságot.
"A magyar államnak kellene megkeresnie a kihasználható lehetőségeket a Malév és a Budapest Airport Rt. kapcsolatában, és a két társaság gazdálkodását úgy összefogni, hogy minél kevesebb felesleges pénz ússzon el" - tette hozzá Soltész Miklós.
Márton Attila sürgette a szerinte 2-3 milliárd forintra tehető Ferihegy 1-es terminál bővítési munkáinak megkezdését. "Információink szerint több fapados légitársaság is azért kerüli el Ferihegyet, mert nem tartja megfelelőnek az 1-es terminál színvonalát, illetve szűk kapacitását" - mondta. Márton Attila szerint a kormánynak is részt kellene vállalnia a cargobázis fejlesztésében, ami 6-8 milliárd forint körüli beruházás lenne.
A képviselő kifogásolta, hogy bár a közlekedéspolitikai stratégia háttéranyaga szerint tavaly Ferihegy és környéke fejlesztésére 19,2 milliárd forintot tervezett a kormány, ebből csak néhány száz millió forintos beruházás valósult meg.(MTI)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.