BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Drupa: a nyomda- és a médiaipar olimpiája



A szakemberek az idei évre gazdasági fellendülést jeleznek a nyomda- és a médiaiparban, s ez a Drupának is köszönhető - hangsúlyozta Manuel Mataré, a düsseldorfi Drupa 2004 szakvásár projektvezetője. A május 6-19. között megrendezendő kiállítás a műszaki és gazdasági szakembereknek támpontot jelenthet tervezett beruházásaikhoz.

A szakvásár sikerét mutatják a számok is. Fél évszázada az első Drupán tíz ország 527 kiállítója vett részt, s legutóbb 2000-ben már ötven ország 1950 résztvevője mutatkozott be a 430 ezer látogatónak. Az idei rendezvény a düsseldorfi vásárváros tizenhét vásárcsarnokát s a teljes 161 ezer négyzetméternyi nettó kiállítási területet elfoglalja.

A 13. Drupa kínálata hat területet - nyomdai és média-előkészítés, nyomdaipar, könyvkötészet és nyomdai utómunkák, papírfeldolgozás és csomagolóanyag-gyártás, anyagok és fogyóeszközök, szolgáltatások - ölel fel. A projektvezető közlése szerint a szakvásáron a világ-piac vezető vállalatai éppúgy jelen vannak, mint a feltörekvő újoncok. A kiállítók között nemzetközi konszernek és kisvállalkozások is képviseltetik magukat. A termékpaletta is széles, az érdeklődők szabványáruval, egyedi gyártású szerszámokkal, munkaszervezési megoldásokkal s konkrét üzleti ötletekkel is megismerkedhetnek. A Drupa 2004 meghatározó irányzata a digitális munkaszervezés, valamint az átfogó megoldások fejlesztése lesz. A témával kapcsolatban a látogatók több szakmai kísérőrendezvényt is meghallgathatnak. A szakemberek úgy vélik, a szakvásáron látható lesz, hogy az elektronikus média nem fogja helyettesíteni a nyomtatottat.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.