Az M5-ös autópályára mindenképpen szükség volt a térség felzárkóztatása miatt - nyilatkozta lapunknak Lotz Károly. Magyarországon 1995-ben teljesen más pénzügyi helyzet volt, mint ma - hívta fel a figyelmet a Horn-kormány közlekedési minisztere. Hozzátette: az állam semmivel sem tudott beszállni a beruházásba, az üzemeltetési hozzájáruláson túl csak a bevitt autópálya-szakaszt tudta apportként felmutatni. A kemény feltételeknek köszönhetően a készenléti hozzájárulást a tárgyalások során kilencmilliárd forintra sikerült lefaragni, és ennek is csak a felét kellett lehívni. Lotz elfogadhatónak tartja a kormánydöntést. Emlékeztetett arra: minden nemzetközi szervezet - egyebek között az OECD - azt követeli, hogy ne nőjön a költségvetési hiány. Egyszeri kivásárlás esetén márpedig ez történt volna.
A Fidesz szerint a kormánynak 100 százalékos tulajdonrészt kellene szereznie az AKA Rt.-ben - közölte Fónagy János volt közlekedési miniszter. Miért nem a 100 százalékát vásárolják meg 50 milliárd forintért a Postabank eladásából befolyt 101 milliárd forintból? - tette fel a kérdést a fideszes képviselő. Mint mondta, a kormányfő az M5-ös kivásárlására vonatkozó bejelentésével "nem pontot, hanem kérdőjelet tett a hosszú történet végére". Mindannyian tudjuk, hogy a kisebbségi tulajdonlás egy sor rendelkezési problémát vet fel" - tette hozzá. Az MDF is kevesli, hogy a kormány csak 40 százalékot kíván vásárolni az AKA-ban - jelentette ki Katona Kálmán. "Legalább többségi tulajdont kellett volna szereznie az államnak" - vélekedett az MDF elnökségének tagja, ugyancsak volt közlekedési miniszter. Katona Kálmán álláspontja szerint a 40 százalék ugyan lehetővé teszi, hogy matricássá váljon az M5-ös, "de úgy tűnik, ez egy sokkal rosszabb megállapodás, mint amit a polgári kormány az M1-es autópálya 100 százalékos visszavásárlásakor kötött". (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.