BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Javított a Hungexpo Rt.

A tervezettnél nagyobb árbevételt és adózás előtti eredményt ért el 2003-ban a Hungexpo Rt. A társaságnak hazai piaci részesedését is sikerült növelnie - mondta lapunk érdeklődésére Barabás János vezérigazgató. A cég részleges privatizációjáról döntő pályázat eredményhirdetése a jövő hónap közepén lesz.



Sorsfordító esztendő lehet a 2003-as év a Hungexpo Rt. életében, hamarosan közzéteszik a cég részleges privatizációs pályázatának eredményét. A részleges jelző használata azért indokolt, mert a vásárszervező cég által kiírt pályázat győztese többségi tulajdont szerezhet egy új kiállítás- és vásárszervező cégben, az ingatlanokat tulajdonló anyacég azonban egyelőre állami és önkormányzati tulajdonban marad.

Mint arról lapunkban is beszámoltunk, eséllyel pályázik a brit Expomedia Group is, melynek sajtóértesülések szerint egy magyar konzorcium lehet az ellenfele. Ami tény, március közepén lesz eredményhirdetés. Barabás János vezérigazgató nem kívánta kommentálni a sajtóértesüléseket.

Általánosságban annyit mondott, hogy a privatizációs pályázatot sikeresnek ítéli, hiszen bebizonyosodott, hogy a cég által kidolgozott stratégiára van érdemi érdeklődés. Hozzátette, hogy az idei kiállítások menetrendjét a privatizáció nem befolyásolja, s mivel a Hungexpónál kétéves programot készítenek, az új tulajdonos legfeljebb a jövő évi kiírásban találhat réseket. Várható az is, hogy az idén legfeljebb beruházási tervek készülhetnek, az első kapavágás jövőre marad.

A vásárszervező cégnél már elkészült a 2003-as esztendő zárszámadása, s azt a vezérigazgató egyértelműen sikeresnek ítéli. A számok alapján a társaság eredményei a 2002. évit és a 2003-ra tervezettet is jócskán felülmúlták. A tervezett 5,3 milliárd forintos árbevétel helyett 5,6 milliárdot, a 206 millió forintos adózás előtti eredmény helyett 257 millió keletkezett. Egy évvel korábban 5,03 milliárd forint volt a társaság árbevétele s ötmillió forint a vesztesége.

Tavaly mintegy hétszázmillió forintot fordított beruházásra a társaság, a fejlesztések elsősorban a kiállítók komfortérzetét növelték. A cég huszonöt hazai és tizenhárom külföldi kiállítást rendezett. A teljes itthoni nettó kiállítási terület 210 ezer négyzetméter volt, s a vásárokon 550 ezer látogató fordult meg. A Hungexpo legsikeresebb kiállítása a Construma, az Autószalon, a BNV, az Industria, az Agro+Mashexpo, valamint az Utazás volt. Barabás János elmondta, hogy 2002-höz képest tavaly a cég hazai piaci részesedését 2-4 százalékkal növelte, mely eléri az 60-62 százalékot. A vezérigazgató szerint az árbevétel-növekedés annak köszönhető, hogy a cég a tervezettnél több külföldi kiállítás szervezését nyerte el, s a hazai vásárokon is nőtt a kiállítók száma.

A Hungexpo idei vásárnaptárában huszonegy kiállítás szerepel. Ma még nem lehet tudni, hogy hány külföldi kiállítás szervezése kerül hozzá, ez közbeszerzési pályázatokon dől majd el, mindenesetre tizenötre pályázott. A vezérigazgató hozzátette, hogy világszerte csökkenőben van a kiállítások száma és mérete, a magyarországi tendencia ennek ellenkezőjét mutatja. Szerinte ez annak is köszönhető, hogy az uniós csatlakozás miatt az ország az érdeklődés középpontjába került.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.