A 230 milliárd forint forgalmú Metro áruházlánc évi 85 millió forint bevételről mondott le azzal, hogy a mai naptól nem rendel tejimitátumokat; az elmúlt évben a 12 magyarországi Metro áruházban a forgalmazott folyékony tej 16 százalékát tették ki a tejimitátumok - nyilatkozta ma a távirati irodának a Metro Holding Hungary vezérigazgatója.
Jaross Tamás közölte: a reggeli ital és tejital néven forgalmazott termékekből még eladják a készletet, de csütörtöktől nem rendelnek a gyártóktól ilyen termékeket.
A szaktárcával - a Metrón kívül - az Auchan, a Spar és a CBA kötött megállapodást, ami Jaross Tamás megítélése szerint nagy próbatétel lesz ezeknek az áruházláncoknak.
Ugyanakkor nagy kérdés, hogy hogyan viszonyulnak ehhez a vállaláshoz azok az áruházak, akik nem csatlakoztak a megállapodáshoz - tette hozzá.
A Metro vezérigazgatója szerint a fogyasztóvédelem is hibázott, amikor nem hívta fel kellően a fogyasztók figyelmét arra, hogy a két-három éve forgalomba hozott imitátumok valójában tejipari melléktermékek, amelyek beltartalmi értéke nem azonos a tejével.(MTI)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.