BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Turisztikai koncepció Sopronnak

Az idegenforgalom újjáélesztését tűzte ki prioritásként megfogalmazott célként Sopron városvezetése. A GKI Gazdaságkutató Rt. által készített turisztikai koncepció két pillérre helyezi a lehetséges fejlesztési irányokat, mégpedig a "Sopron, a zene városa", valamint a "Zöld Sopron" projektekre, amelyek mind a gasztronómiához, mind pedig a borhoz kapcsolódó térségi adottságokat, valamint a konferenciaturizmus terén már beinduló kedvező folyamatokat is magukban foglalják.

Bő a kínálat az idegenforgalmi nevezetességekből Sopronban és környékén. E sokrétű adottságon belül kell meghatározni azt a legnagyobb turisztikai vonzerőt jelentő programegyüttest, amely mellett 10-15 évre elkötelezheti magát a város - mondja Benyó Balázs kutatásvezető, a GKI Rt. munkatársa.

Sopronnak - illetve tágabb térségének, akár Szombathelyig - ilyen célja lehet, hogy markánsan önálló arculattal lépjen a turizmus piacára, és ne kényszerüljön a burgenlandi tartomány idegenforgalmi vonzáskörzetében történő "feloldódásra".

A kutatásvezető úgy ítéli meg, Sopron adottságai a már említett mindkét turisztikai ághoz egyaránt megvannak, ugyanakkor azok fejlesztésére szükség van, hogy a kitűzött célok ne csupán potenciális, hanem kihasznált lehetőségek legyenek. A GKI Rt. által választott stratégiai irány termékeinek összeállításakor a kutatásvezető szerint elsősorban a minőségi turizmus igényeihez kell illeszteni a kínálatot, ennek megfelelően a magasabb költési szokásokkal bíró turistákat fontos megcélozni.

A város a megfogalmazott célok elérése érdekében - az említett önálló arculat mellett - elengedhetetlen, hogy fokozottan együttműködjön a kistérségekkel, akár e térség határait egészen a régiós szintig túllépve. Különös gondot kell fordítani a koncepció szerint a külföldi határ menti régiókkal - Burgenlanddal, Szlovákiával - történő együttműködésre, ezen belül elsősorban Eisenstadt kaphat kiemelt szerepet.

A GKI egyrészt egy rövid távú, 1-3 évre szóló idegenforgalmi célkitűzést fogalmazott meg Sopron számára, a már említett irányok ilyen távlatban történő részletezésével, amelyben a város úttörő szerepét hangsúlyozzák. Ugyanakkor megfogalmazódtak a középtávú, 3-5 évre szóló turisztikai stratégai célok, továbbá egy hosszú távú turisztikai jövőkép is. Az előbbi Sopron vezető szerepét emeli ki. A koncepció kitér arra, hogy térség kínálatának egyre nagyobb mértékben kell a burgenlandi látnivalókra is ráépülnie, az ottani idegenforgalmi nevezetességek egyre szervesebb részét kell képezzék a térség programajánlatainak.

A hosszú távú koncepció a várost mint idegenforgalmi kulcsszereplőt tünteti fel. E szerint Sopron idegenforgalmi jövőképe az, hogy a térség a Kárpát-medence vezető úti céljává váljon. A térség vonzerejét fokozza, hogy az egyre erőteljesebben kiterjed majd a Fertő tó osztrák oldalára, Burgenlandra, s így az idegenforgalom szempontjából egységes egészet alkot.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.