Békés megoldásra törekszik a Westel és a Pannon GSM a mobiltelefonos parkolás kapcsán a Budapesti Önkormányzati Parkolási Kft.-vel (BÖP) keletkezett vitában. A két szolgáltató sérelmezi, hogy a társaság mobiltelefonos díjfizető rendszere térítésmentesen terheli a hálózatukat.
Első lépésként a Westel és a Pannon GSM is békés megegyezést ajánlott az ügyben a parkolási társaságnak. Bőthe Csaba, a Westel üzletfejlesztési ügyvezető igazgatója elmondta, többféle megoldást javasolnak. Az egyik a mobiltársaság által más termékre és szolgáltatásra már bevezetett m-kereskedelmi megoldás, ahol az ügyfelek mobilvásárlásra fordítható előre feltöltött egyenlegükkel fizethetnének. Drozdy Győző, a Pannon GSM vezérigazgató-helyettese szerint a jelenlegi konstrukció elfogadhatatlan. Ha a szolgáltatás tömegessé válik, szükség lesz a hálózat bővítésére, ám az erre fordított pénz nem térül meg. Ha nem sikerül megegyezni, határozottabb lépést tesznek, hajlandóak bírósághoz is fordulni.
"Vitatom, hogy a parkolási rendszert ingyen használjuk" - mondja Novák Péter, a BÖP ügyvezető igazgatója. A parkolni szándékozó autós felhív egy számot, s a cég központja visszahívja. Az autósnak ezt a telefont fel kell vennie, tehát a BÖP ezekért a hívásokért fizet. A parkolás végeztével a sofőr ismét csönget, s erre kap egy SMS-t a parkolási társaságtól. Egy parkolás 20 forintba kerül a cégnek. A BÖP mind a három mobilszolgáltatónak előfizetési díjat ró le. Békés megoldásra törekszünk, de nem kívánunk többet fizetni - fejtette ki Novák.
Időközben a Nemzeti Hírközlési Hatóság hivatalból vizsgálatot rendelt el - tudta meg lapunk Slyuch András főigazgató-helyettestől. Elmondta: a hatóság csak a mobilszolgáltatók oldaláról vizsgálhatja az ügyet. (KÁ-SGy)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.