BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

3 milliárddal nőtt az Allianz Hungária nyeresége

Az Allianz Hungária Biztosító Rt. 13 milliárd forint adózás előtti eredményt ér el 2003-ban, szemben az egy évvel korábbi 10 milliárd forinttal - közölte Patai Mihály, a társaság elnök-vezérigazgatója pénteken Budapesten sajtótájékoztatón.

A 28 milliárd forint jegyzett és 4 milliárd forint saját tőkéjű biztosító 2003-ban 156 milliárd forint díjbevételt ért, ami 10,6 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit.

Az eseményen elhangzott, hogy a díjbevételhez viszonyított 6,8 százalékos adózás utáni nyereség a biztosítási iparágban a nemzetközileg is elfogadott 5-10 százalékos sávon belül van, s elegendő forrást nyújt a társaság további fejlődéséhez.

A 3 millió szerződést kezelő és 1,8-2 millió ügyféllel rendelkező társaság 2003. évi díjbevételéből 16 milliárd forint az élet-, a fennmaradó rész pedig a vagyonbiztosításból származott.

Az elnök-vezérigazgató úgy vélte, hogy 2004-ben az életbiztosításból származó bevételük 10 százalékkal, a vagyonbiztosítási pedig 2-3 százalékkal emelkedik, az adózás előtt nyereségük pedig mintegy 10 milliárd forint lesz.

Az eredmény mérséklődését Patai Mihály alapvetően azzal magyarázta, hogy az állami támogatás tavalyi megszüntetésével jelentősen visszaesnek az idén a mezőgazdasági biztosítások: míg 2003-ban összesen 20 milliárd forintért kötöttek a gazdák és a társaságok agrárbiztosítást, addig az idén csak 6 milliárd forint értékben. Ennek következtében a piacvezető Allianz Hungária e területről származó díjbevétele a tavalyi 9 milliárd forintról 3 milliárd forintra esik vissza.

Patai Mihály elmondta, hogy a az osztalékfizetés összegéről az április 20-i közgyűlésen döntenek. Hozzátette: több lehetőség is van, de úgy véli, hogy az adózott eredmény mintegy felét fizeti ki a társaság osztalékként, míg a másik felét eredménytartalékba helyezik. Mindez azonban attól is függ, hogy milyen befektetési lehetőségeket tud vázolni a menedzsment a tulajdonosoknak.

Az elnök-vezérigazgató szerint jelenleg csak egy komoly befektetési lehetőség nyílhat meg a biztosító előtt, ez a szektor pedig az egészségügy. Azonban azt is elmondta, hogy nagyon nehéz megítélni az itteni lehetőségeket, mivel az orvostársadalom, illetve annak mintegy 5 százalékos felső vezető rétege abban érdekelt, hogy ne változzon semmi, mivel az adómentes hálapénzhez csak így juthat hozzá.

Patai Mihály úgy vélte, ha a rendszer nem omlik össze, illetve például kormányzati szintű akarat nem alakítja át, akkor az orvostársadalom fenntartja annak ellenére, hogy ez a betegek, illetve az állampolgárok szempontjából nem jó.

Az elnök-vezérigazgató mindenesetre reményét fejezte ki, hogy az egészségügy átalakítása belátható időtávon belül megvalósul, s például kialakítják az irányított betegellátás rendszerét. Hozzátette: ha ez a rendszer az ősz folyamán kialakulna, akkor az Allianz Hungária is befektetne azokba a szervezetekbe, illetve társaságokba, amelyek ezt a munkát végzik.

A kötelező gépjármű-felelősség (gfb) piac elmúlt évi alakulásáról Patai Mihály elmondta, hogy több társaság is hazardőr módon szerzett ügyfeleket olyan díjért, ami nem fedezheti a költségeiket. Annak ellenére tették ezt, hogy a biztosítók belső etikai kódexe is tiltja a kockázat lefedéséhez szükséges árnál kisebb díj alkalmazását.

Az elnök-vezérigazgató úgy vélte, az idén már stabilabb lesz a gfb-piac, mivel ezek a biztosítók nem bírják anyagilag a terhelést.

Az Allianz Hungária az elmúlt évben a gfb-piacon 96 ezer, főleg fővárosi, illetve környéki fiatal férfi ügyfelet veszített el, s így a gépjármű-piacon abszolút, több mint 50 százalékos vezetőként 1,7 millió gfb-ügyfele maradt.

A gfb-piaccal összefüggésben elhangzott, hogy a társaság júniusban új autós stratégiát határoz meg, amiben nagy szerepet játszik majd az ügyfélkapcsolatok újraszervezése.

Az eseményen elhangzott, hogy az Allianz Hungária 2003. évi díjbevétel arányos kárhányada 78 százalék volt.

A társaság jelenleg 250 milliárd forint vagyont kezel, amiből 150 milliárd forint a biztosítási tartalék.(MTI)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.