A britek az elmúlt évtizedben olyannyira etikus vásárlókká váltak, hogy a piac e szegmensének lendületes fejlődése miatt a Tesco hétfőn saját márkájú "tisztességes" termékkel rukkolt elő, a rivális Co-op lánc pedig megduplázza ilyen típusú árucikkeit.
Egy csomag tea a tisztességes kereskedés felárával ugyan akár 40 pennyvel is többe kerülhet a hagyományos márkáknál, ám sok brit boldogan fizeti ezt a többletet, mert tudja, hogy ha ilyen emblémával ellátott terméket vásárol, akkor a fejlődő világ teatermesztőit nem zsákmányolják ki.
Elsősorban az élelmiszerpiac virágzik, ez az utóbbi tíz évben 40-90 százalékos évi növekedést produkált, idén elérve a százmillió fontos nagyságot. A kínálat is egyre bőségesebb, hiszen a kezdeti egy kávémárkához képest ma már 130-féle élelmiszerből - zöldségből, gyümölcsből, borokból, cukorból, mézből - lehet válogatni.
A Tesco szóvivője elmondta, hogy egy bizonyos fogyasztói kör mindig is vásárolta az áruházukban kapható "tisztességes" árucikkeket, most azonban megpróbálják minden vásárlójuk számára vonzóvá tenni ezt a lehetőséget.
A Fairtrade Foundation ügyvezető igazgatója csak "csendes forradalomként" emlegeti a fentebb vázolt folyamatokat. Állítása szerint, "a vásárlók bebizonyították, hogy - ellentmondva a szupermarket-logikának - nem csak az árakra érzékenyek". Ráadásul erőteljes reklámkampány nélkül is sikerült valamit tenni a fejlődő világ termelőinek jobb munkakörülményeiért, a tisztességesebb kereskedelemért, amiért a szervezet létrejött.(BBC News)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.