Bár folytatódik az árak kiegyenlítődése, az európai fogyasztók még mindig jelentős megtakarításokat tudnak elérni, ha az unió egy másik tagállamába mennek gépkocsit vásárolni - állapítja meg legújabb jelentésében az Európai Bizottság. Az adózás előtti autóárak általában Dániában, Görög- és Finnországban a legalacsonyabbak, míg Németországban és Ausztriában a legmagasabbak.
A bizottság arra számít, hogy az árak közeledésének folyamata 2005. október 1-én vesz majd igazán lendületet, amikor az autókereskedőknek lehetőségük nyílik külföldi leányvállalatok és raktárak létrehozására. A jelentés megállapítja, hogy az eddigi konvergencia viszonylagos árstabilitás mellett ment végbe; 2002 novembere és 2003 novembere között a kétszázalékos infláció ellenére az autók csak 1,3 százalékkal drágultak. A kiegyenlítődés árát általában nem az alacsonyabb árakkal rendelkező tagországok fogyasztói fizették meg: Dániában ugyan jelentős volt a drágulás, de Görög- és Finnország még olcsóbbá is vált.
Míg fél évvel ezelőtt 20 százalékos volt annak az esélye, hogy egy vásárló az eurózóna valamely más tagországában legalább 20 százalékkal olcsóbban juthasson hozzá a kiszemelt gépkocsihoz, mint odahaza, addig ez ma már csak 13 esetből egyszer fordulhat elő. A legszámottevőbb különbség a Wolkswagen Passat esetében adódik, amely Görögországban közel 40 százalékkal olcsóbb, mint Németországban. Az ötezer eurós eltérés áfával együtt akár 5700 eurós megtakarítást is jelenthet egy németnek, ha Görögországban vásárol.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.