Fellebbezett a 4-es metró létesítési engedélye ellen a Levegő Munkacsoport - értesítette lapunkat a környezetvédő szervezet. Álláspontjuk szerint a Fővárosi Közlekedési Felügyelet határozata nem mindenben felel meg a jogszabályi előírásoknak, illetve a környezetvédelmi követelményeknek.
A tervek szerint Őrmezőn, a metró budai végállomása mellett 1400 férőhelyes parkolót és buszpályaudvart alakítanának ki. Ehhez kötelező az előzetes környezetvédelmi hatástanulmány, ilyen azonban nem készült - áll a fellebbezésben. Az őrmezői lakótelepen jelentősen megnőne a levegő szennyezettsége, s sportpályákat, zöldterületeket számolnának fel. A Levegő Munkacsoport szerint ötszáz méterrel meg kellene hosszabbítani a metróalagutat, s a Budaörsi útnál építeni ki a végállomást.
A környezetvédelmi engedély azt is előírta, hogy a felszíni járatok közlekedését csak akkor lehet ritkítani, ha az alacsony kihasználtság indokolatlan környezeti terhelést jelentene. A szervezet szerint azonban már most folyik a felszíni tömegközlekedés leépítése. A Budapesti Közlekedési Részvénytársaság egyre kevesebb támogatást kap, ami a viteldíjak emeléséhez, s ezáltal az autós közlekedés arányának növekedéséhez vezet. A közúti közlekedésről szóló törvény értelmében a metróberuházás megkezdése előtt intézkedési tervet kellene kidolgozni a gépjárműforgalom csillapítására.
A DBR Metró Projektigazgatóság még nem kapott értesítést arról, hogy fellebbezés érkezett, így a határozat kiadása után 15 nappal nem emelkedhet jogerőre az engedély, s a környezetvédő szervezet érveit sem ismerik - mondta lapunknak Gulyás László. A projektigazgató kifejtette: a tervek szerint a jogerős dokumentum birtokában áprilisban kerülne a fővárosi közgyűlés elé a beruházás engedélyokirata. Ezután írnák ki az első kétfordulós nagy nemzetközi tendert az alagútfúrásra. Gulyás László szerint az eredetileg tervezett 2008. decemberi határidő akkor tartható, ha még ebben a fél évben kiírható a pályázat. Ha a másodfokú hatóság indokoltnak tartja, hogy a fellebbezésben foglaltakkal kapcsolatban új eljárásra kötelezze a közlekedési felügyeletet, a jogerős engedély kiadása elhúzódhat, s akkor át kell gondolni a beruházás ütemezését. (KÁ)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.