BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Francia fogyasztói bizalomvesztés

Váratlanul gyengült a francia fogyasztói bizalom februárban. Ennek hátterében a három és fél éves negatív rekordot közelítő munkanélküliség áll, amely visszafogta a lakosság költekezését. (Eközben a vállalati bizalmi index 33 hónapja nem látott magasságba szökött.) Az index a januári mínusz 22-ről mínusz 23-ra módosult. A munkapiac stagnál, így a háztartási költekezés még legalább fél éven keresztül gyenge marad. A Bloomberg emlékeztet, a GDP több mint felét adó lakossági fogyasztás növekedésének üteme az év utolsó negyedévében a megelőző háromhavi periódusban mértnek a felére esett vissza. A munkanélküliséggel kapcsolatos várakozásokat mérő részmutató is érezhetően romlott. Eközben januárban enyhén mérséklődött a munkanélküliségi ráta: a 2003 decemberében mért, három és fél éves negatív csúcsot jelentő 9,7 százalékról egytized százalékponttal. (VG)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.