Az idén elkezdődik a Kondoros-Békéscsaba közötti, 19,1 kilométer hosszú útszakasz korszerűsítése - mondta Vantara Gyula, a Békés Megyei Állami Közútkezelő Kht. ügyvezető igazgatója. A 44-es főút felújítása az országos közlekedési hálózat fejlesztési tervének részét képezi. Magyarországnak az EU-csatlakozás után 11,5 tonna tengelyterhelésre alkalmassá kell tennie azokat a fő közlekedési utakat, amelyeknél ma a terhelhetőség csak 10 tonna.
A környezetvédelmi és infrastruktúra operatív programban megvalósuló országos útépítésnek része a Békéscsaba-Kondoros közötti szakasz is. A beruházás várható költsége 3 milliárd forint körüli lesz. Ennek 75 százalékát vissza nem térítendő brüsszeli támogatás teszi ki. A tervek elkészültek, az építési engedély megvan, az ajánlati dokumentációt várhatóan májusban adják ki. A munkálatok a tendereztetés és a kivitelezői szerződéskötés után indulhatnak meg.
Érdemben javítja Békéscsaba elérhetőségét a 44-es főút Kondoros-Tiszakürt közötti, 63 kilométer hosszú elkerülő szakaszának megépítése. A több települést elkerülő új, M44-es szakasz programja bekerült a tavaly elfogadott törvénybe. Ennek alapján a 63 kilométeres táv előkészítési munkálatait 2007-ig kell lezárni. Az M44-es útszakasz tervezési és egyéb munkálataira a költségvetés 100 millió forintot különített el. A kivitelezés a 2007-2013 közötti brüsszeli költségvetési időszakban valósulhat meg.
Az előkészítő munkálatokkal kapcsolatosan Vantara Gyula elmondta: több változat is készült, amelyet a napokban nyújtottak be az Országos Környezet és Vízügyi Főfelügyelőség illetékes osztályához a végleges nyomvonalra vonatkozó környezetvédelmi engedély megszerzése érdekében. A döntően új, M44-es nyomvonal Kondoros, Csabacsűd, Kardos, Szarvas, Békésszentandrás, Öcsöd, Cserkeszőlő, Kunszentmárton és Tiszakürt elkerülésével épül meg, az érintett települések önkormányzataival történt egyeztetés alapján. A kétsávos új útszakasz csomópontjai külön szintű kereszteződések lesznek, megteremtve a gyorsforgalmi úttá történő fejlesztés feltételeit is.
A környezetvédelmi engedély kiadását követően kezdődhetnek el a tényleges tervezési munkálatok a kisajátítási térképekkel együtt. Az M44 új nyomvonalának kijelölésénél a szakemberek a Kondoros-Békéscsaba és a Kecskemét-Tiszakürt közötti szakaszon a költségtakarékos kivitelezés érdekében most azt igyekeznek megállapítani, melyek a régi nyomvonalból felhasználható szakaszok.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.