Áprilisban - négy hónapon belül immár harmadszor - is javult a francia fogyasztói bizalom, köszönhetően elsősorban annak, hogy a gazdasági élénkülés jelei kedvezően hatottak a lakosságra, amely kevésbé pesszimista a munkanélküliséggel kapcsolatban. A fogyasztói bizalmat mérő index értéke a márciusi mínusz 22-ről mínusz 20-ra javult. Elemzők ennél kisebb módosulásra számítottak, mutatott rá a Bloomberg.
A munkanélküliek száma Franciaországban harmadik egymást követő hónapja csökkent (ez közel három éve az első negyedéves javulás), de a 9,8 százalékos ráta még így is a második legmagasabb a tizenkét tagú eurózónában. A munkahelyek elvesztésével kapcsolatos aggodalmak mérséklődését, ezáltal a fogyasztói bizalom erősödését elemzők a magyar származású népszerű politikus, Nicolas Sarkozy pénzügyminiszterré való kinevezésével is magyarázzák. Az idei gazdasági növekedés a belső kereslet élénkülésének segítségével pedig akár a kormányzat 1,7 százalékos várakozását meghaladó mértékű is lehet a tavalyi félszázalékos dinamika után, vélik. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.