BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

M30-as: drága, és még drágább lehet

Jövő novemberig a 31-es útig megépülhet az M0-s körgyűrű, jelezte Kiss Péter kancelláriaminiszter tegnapi tájékoztatóján. A pénzügyi feltételek és a kormánydöntés megvan. Akár 2005-ben elkezdődhet a következő szakasz építése, ami a 31-es utat kötné össze az M3-as pályával.

Vélhetően annak sem lesz akadálya, hogy a Miskolcot az M3-assal összekötő M30-as autópályát ez év november végén átadják - erről már a kivitelezést végző Magyar Autópálya Építő Koncorcium vezető cégének, a Vegyépszer Rt.-nek területi igazgatója tájékoztatta az MTI-t. A 16 kilométer hosszúságú szakasz jelenlegi készültségi állapota 73-75 százalékos. Lőrinc Sándor elmondta: az eredeti határidő 2003 novembere volt, a földterület kisajátítása körüli viták okozzák a csúszást. A 24,5 kilométer hosszú sztráda első 8,5 kilométerét tavaly novemberben adták át.

Az M30-as építése mintegy 46 milliárd forintba kerül. Ez az egyik legdrágábban épülő autópálya, egy kilométere csaknem 1,9 milliárd forintba kerül. (Az M3-as két évvel ezelőtt átadott szakasza kilométerenként nem egészen 1,1 milliárd forintból jött ki.) A nehéz terepviszonyokkal, több csomópont kiépítésével és 23 műtárgy kialakításának szükségességével indokolják a magas költségeket. További drágulásra lehet számítani, mert az eredeti tervekben még nem szerepelt a miskolci déli elkerülő szakasz, valamint két kisebb csomópont.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.