BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

M6-os: a TriGránit is pályázik

A tervek szerint május 17-ig eldől, hogy az M6-os érdi tető és Dunaújváros közti szakaszának koncessziós megépítésére az előminősítési szakaszban pályázó négy konzorcium közül melyik esik ki - mondta a Világgazdaságnak Bíró Fruzsina. A gazdasági tárca fejlesztési projekt főigazgatóságának vezetője szerint nehéz dolguk lesz a kiválasztásnál, mert jó referenciákat tartalmazó, megalapozott javaslatok érkeztek. Az idő sürget, hiszen a koncessziós törvény szerint az első forduló beadási határidejétől (május 3-a) számított 90 nap elteltével eredményt kell hirdetni.

A második fordulóban versenyben maradó három konzorciumnak hat hete lesz a részletes ajánlat kidogozására. Ennek már tartalmaznia kell a részletes kivitelezési, finanszírozási, üzemeltetési tervet. Ezek várhatóan június végéig elkészülnek, így kiértékelésükre durván egy hónap marad.

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium az M6-os autópálya érdi tető-Dunaújváros M6-M8-as csomópont közötti szakaszának koncesszióban történő tervezésére, építésére, felújítására, üzemeltetésére, fenntartására és e tevékenységek finanszírozására az idén január 31-én hirdetett konceszsziós pályázatot. A csomagot 13-an vitték el, de az első fordulóban befogadott négy konzorciumot ennél több cég alkotja.

Az 57 kilométer hosszú új M6-ost 2006. március 31-ig kell forgalomba helyezni.

Szakértői számítások szerint az autópálya megépítése 80-90 milliárd forintba kerül.

Az új gyorsforgalmi út első nyolc kilométere s a dunaújvárosi híd állami beruházásként épül. A magántőkéből megvalósuló 57 kilométert is a többi hazai sztrádán érvényes matricával, illetve díjrendszer szerint használhatják. A költségvetés minden évben - a koncesszorok befektetésének megtérülését biztosító - úgynevezett rendelkezésreállási díjat fizet majd az új autópálya-társaságnak. Ennek mértéke az ajánlatok függvénye, de összességében az emiatti éven túli kötelezettségvállalás mindenképpen meghaladja a 50 milliárd forintot. Ezért ezt a üvegzsebtörvény értelmében a parlamentnek is jóvá kell hagynia.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.