A német Metro kiskereskedelmi lánc pénteken 143,5 millió eurós adózott eredményt jelentett az első félévről, a tavalyi első félévi 118 millió euró helyett.
A forgalma 5,1 százalékkal 26,2 milliárd euróra nőtt - árfolyamhatások nélkül 6,2 százalékos lett volna a növekedés -, az üzemi eredménye (EBITA) 463 millió euróra emelkedett 369 millióról. Egész évre továbbra is 6 százalékos forgalomnövekedést várnak, jóllehet a második negyedben a forgalom növekedése lassult. Kelet-Európában a forgalom 11,2 százalékkal bővült az első félévben, a jelentés elsősorban a lengyel, a magyar és a görög piac javulását emelte ki.
A Metro a méretre ötödik kiskereskedelmi lánc, 2370 üzlettel világszerte. A cég további terjeszkedést tervez Magyarországon és Kelet-Európában is: Magyarországon három új áruház létesül 2006-ig, az anyacég, a Praktiker AG az elkövetkező három évben hét új áruházat kíván nyitni Bulgáriában, összesen 50 millió eurós beruházással. (hvg)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.