Csak a könyvelt küldemények kézbesítéséért szavatol a Posta - a fogyasztóvédelem szerint próbapert lehetne indítani az ügyben - értesült a Magyar Rádió.
A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséghez évente csupán néhány tucatnyi panasz érkezik a postai szolgáltatásokkal kapcsolatban; ezek elsősorban a küldemények feladásától megérkezésükig eltelt hosszú időt kifogásolják, de akadt olyan eset is, hogy a levél vagy csomag el sem jutott célállomására. Utóbbi a nem tértivevényes ajánlott küldemények esetében gyakori - mondta el a Magyar Rádiónak Siklósi Máté, a Főfelügyelőség tájékoztatási osztályának munkatársa.
- A Posta ilyenekért azonban nem vállal felelősséget, ami mindenképpen felvet egy kérdést, hogy mivel a szolgáltatásért azért felelősséggel tartozik a szolgáltató, hogyan lehet, hogy ő eleve kizárja azt a lehetőséget, hogy egy ilyen kérdésben bármifajta tájékoztatást adjon, vagy pedig garanciát vállaljon - fogalmazott Siklósi Máté.
Tekintve, hogy a Fogyasztóvédelem az ügyben tehetetlen, Siklósi Máté más utat lát járhatónak: a megoldás egyedül az lenne, hogyha konkrét esetben talán egy közérdekű keresettel megnéznénk, hogy mi a bíróság álláspontja. (MR)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.