Az M6 Duna Autópálya Konzorcium építheti az M6-os sztráda újabb szakaszát - tájékoztatta lapunkat a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium.
A tárca az M6-os autópálya érdi tető-Dunaújváros M6-M8-as csomópont közötti szakaszának koncesszióban történő tervezésére, építésére, felújítására, üzemeltetésére, fenntartására és e tevékenységek finanszírozására az idén január 31-én hirdetett koncessziós pályázatot. A csomagot 13-an vitték el, az első fordulóban négy konzorcium pályázatát fogadták be. Ezek összesen húsz hazai és külföldi építőtársaságot tömörítettek. Május közepén dőlt el, hogy közülük a beruházási tender további fordulóján - a közbeszerzési szabályoknak megfelelően - melyik három jelentkező vehetett részt.
A bírálóbizottság javaslatát elfogadva a szaktárca vezetője július 30-i döntésében a pályázók között megállapította a sorrendet.
Lapunk értesülése szerint nem volt egyhangú a döntés, ezért a gazdasági miniszter a múlt héten a kormány elé vitte az ügyet. A kormánynak - bár foglalkozott a kérdéssel - nincs döntési kompetenciája. Úgy tudjuk, az okozott nézeteltérést, hogy a bírálóbizottság a legdrágább ajánlatot javasolta nyertesnek, ráadásul ebben a meglévő út felújítása sem szerepelt.
A nyertes huszonkét éves időtartamra nyeri el a koncessziót. Az 57 kilométer hosszú új M6-ost 2006. március 31-ig kell forgalomba helyezni.
Szakértői számítások szerint az autópálya megépítése 80-90 milliárd forintba kerül.
Az új gyorsforgalmi út első nyolc kilométere s a dunaújvárosi híd állami beruházásként épül. A magántőkéből megvalósuló 57 kilométert is a többi hazai sztrádán érvényes matricával, illetve díjrendszer szerint használhatják. A költségvetés minden évben - a koncesszorok befektetésének megtérülését biztosító - úgynevezett rendelkezésre állási díjat fizet majd az új autópálya-társaságnak. Ennek mértéke az ajánlatok függvénye, de összességében az emiatti éven túli kötelezettségvállalás mindenképpen meghaladja az 50 milliárd forintot. Ezért ezt az üvegzsebtörvény értelmében a parlamentnek is jóvá kell hagynia.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.