BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A legdrágább pályázat nyert?

Az M6 Duna Autópálya Konzorcium építheti az M6-os sztráda újabb szakaszát - tájékoztatta lapunkat a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium.

A tárca az M6-os autópálya érdi tető-Dunaújváros M6-M8-as csomópont közötti szakaszának koncesszióban történő tervezésére, építésére, felújítására, üzemeltetésére, fenntartására és e tevékenységek finanszírozására az idén január 31-én hirdetett koncessziós pályázatot. A csomagot 13-an vitték el, az első fordulóban négy konzorcium pályázatát fogadták be. Ezek összesen húsz hazai és külföldi építőtársaságot tömörítettek. Május közepén dőlt el, hogy közülük a beruházási tender további fordulóján - a közbeszerzési szabályoknak megfelelően - melyik három jelentkező vehetett részt.

A bírálóbizottság javaslatát elfogadva a szaktárca vezetője július 30-i döntésében a pályázók között megállapította a sorrendet.

Lapunk értesülése szerint nem volt egyhangú a döntés, ezért a gazdasági miniszter a múlt héten a kormány elé vitte az ügyet. A kormánynak - bár foglalkozott a kérdéssel - nincs döntési kompetenciája. Úgy tudjuk, az okozott nézeteltérést, hogy a bírálóbizottság a legdrágább ajánlatot javasolta nyertesnek, ráadásul ebben a meglévő út felújítása sem szerepelt.

A nyertes huszonkét éves időtartamra nyeri el a koncessziót. Az 57 kilométer hosszú új M6-ost 2006. március 31-ig kell forgalomba helyezni.

Szakértői számítások szerint az autópálya megépítése 80-90 milliárd forintba kerül.

Az új gyorsforgalmi út első nyolc kilométere s a dunaújvárosi híd állami beruházásként épül. A magántőkéből megvalósuló 57 kilométert is a többi hazai sztrádán érvényes matricával, illetve díjrendszer szerint használhatják. A költségvetés minden évben - a koncesszorok befektetésének megtérülését biztosító - úgynevezett rendelkezésre állási díjat fizet majd az új autópálya-társaságnak. Ennek mértéke az ajánlatok függvénye, de összességében az emiatti éven túli kötelezettségvállalás mindenképpen meghaladja az 50 milliárd forintot. Ezért ezt az üvegzsebtörvény értelmében a parlamentnek is jóvá kell hagynia.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.