A repülőtéri illeték lefaragásának köszönhetően, az utasok további árcsökkenésre számíthatnak. Az illetékek mérséklése az európai légi forgalomban dúló ádáz árháború eredménye.
A hagyományos és a "fapados" társaságok közötti versengés első számú fegyvere az árcsökkentés, amit a nemzetközi fapados forgalomba bekapcsolt Ferihegy-1 utasai is tapasztalhatnak tavasz óta.
A Boston Consulting Group tanácsadó cég becslése szerint hamarosan újabb mérséklődés várható a repülőjegyek árában. A diszkont társaságok ugyanis fokozzák a nyomást a repülőterekre, s igyekeznek még kedvezőbb pozíciót kiharcolni maguknak a reptéri illetékek terén.
Az Easyjet, a SkyEurope, a Ryanair, az AirBerlin, a GermanWings, a Hapag-Lloyd és a többi "fapados" azt akarja, hogy a reptéri illeték megállapításakor ne csak a repülőgép tömege és hajtóműveinek zajszintje, hanem például a jegyek iránti kereslet is szempont legyen. Ezáltal a délben felszálló gépek utasai alacsonyabb illetéket fizetnének, mint a roppant kedvelt reggeli járatokéi. A köln-bonni repülőtér, amely tarifáival az olcsók közé tartozik Németországban, elsőként kezdte meg árszabásának átdolgozását. A jövő év elején már életbe is lép az új katalógus, amely - az ír Ryanair nyomásának köszönhetően - figyelembe fogja venni a fapados társaságok elvárásait.
Az olcsó társaságok körében a köln-bonni reptér a legnépszerűbb. Ezt mutatja, hogy a tavaly innen felszállt 7,8 millió légi utas 53 százaléka diszkont járattal kelt útra. A repülőtér vezetősége tárgyalásban áll az amerikai ATA céggel: utóbbi azt tervezi, hogy 100 euróért indít napi ingajáratot Köln/Bonn és az amerikai keleti part között. (hvg)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.