Jelentősen növekednek jövőre a magas fizetésű menedzserek jövedelemadó-terhei - derül ki a 2005-ös adótervekről szóló kormányzati anyagból. Az elképzelés szerint a nagyobb jövedelműek nem vehetnék igénybe az adókedvezményeket - kivétel csupán a gyermekek után járó és a lakástörlesztésre adott lenne.
Mindezeken túl a cégautóadó változása is a vezetőket sújtaná: a drága járművek után fizetendő közteher ugyanis jelentősen emelkedik jövőre.
A cégautóadót az alkalmazott magáncélú gépjárműhasználata után fizeti meg a cég - amennyiben nem egyezik meg munkavállalójával úgy, hogy a közterhet a dolgozó állja. Noha ez menedzserkörökben nem szokás (a kocsi általában a vállalati juttatás része, és ezért az adófizetési kötelezettség is cégköltség), azt a társaságok tulajdonosai valószínűleg csak megjegyzik majd, hogy havi néhány tízezer forinttal többe kerül nekik az egyébként sem rosszul fizetett vezető.
A menedzserek által használt autókategóriák cégautóadója a duplájára is emelkedhet jövőre ugyanis, sőt a luxuskocsik közterhe majdnem a háromszorosára - a kormány terve szerint. Jelenleg az ötmilliónál drágábban megvásárolt cégautókra egységesen 42 ezer forintot kell fizetni az államnak a magánhasználat ellentételezéseként (a beszerzést követő 5. évtől az adó a felére csökken).
Szakértők adóügyi bakinak tudták be azt, hogy az idén a jobb felszereltségű Opel Astra és a legelegánsabb Volvo S80 adója ugyanannyi havonta. Jövőre ezt a hibát korrigálná a pénzügyi kormányzat - mégpedig jelentősen. A 42 ezer forintos havi adó csak a nyolcmilliónál olcsóbb kocsikra vonatkozna. E felett jelentősen emelkedik a közteher: a 10 milliónál még olcsóbb, felső középkategóriájú autók esetében mindössze 60 ezer forintra. Tíz- és tizenötmilliós beszerzési árú autók esetén a havi adó 80 ezer forint fölé emelkedik. Azok a társaságok pedig, amelyek tizenötmilliónál drágább kocsikat adnak a vezetőiknek, már 112 ezer forintot lesznek kénytelenek átutalni az APEH-nek minden hónapban, minden ilyen autójuk után. (privatbankar - nol)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.