BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Európa nem figyel az olimpiai hirdetésekre

Az olimpia szponzorainak hirdetései az európai fogyasztókat jóval kevésbé érintették meg, mint az amerikaiakat - írja a kreatív online.

A Dynamic Logic független marketing-kutatócég felmérése szerint, míg az észak-amerikai válaszadók 25 százaléka nyilatkozott úgy, hogy az olimpiához kapcsolódó hirdetésekre jobban odafigyelt, az európai megkérdezettek 12 százaléka nyilatkozott csak hasonlóan. A Dynamic Logic júniusban és júliusban 458 fő megkérdezésével készítette el a felmérést. Suzanne Moorey-Denham, a kutatócég ügyvezetője szerint az amerikaiak azért figyelnek jobban a szponzorhirdetésekre, mert ők egyébként is sokkal jobban érdeklődnek a sportesemények iránt, mint európaiak. Ez annak is köszönhető, hogy az USA olimpikonjai több éremmel térnek majd haza, mint bármelyik más kontinens versenyzői.

A felmérésből kiderült az is, hogy a megkérdezettek 51 százaléka tudott felidézni olyan hirdetést vagy reklémszpotot, amely tartalmazta a "2004-es olimpiai játékok hivatalos támogatója" fősort. A hivatalos szponzorok - az Adidas, a Kodak, a McDonald's, a Panasonic, a Samsung és a Visa - összesen 728 millió fontot költöttek támogatásra, a Coca-Cola pedig egymaga 80 millió fontot szánt szponzorálásra és hirdetésekre. (kreatív.hu)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.