Az M6-os autópálya 2006. tavaszi átadása után kezdi fizetni az állam a rendelkezésre állási díjat, jelentette ki Gaál Gyula, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) politikai államtitkára tegnapi sajtótájékoztatóján. A fizetés nagyjából lineárisan van elosztva a koncesszió végéig, tette hozzá. A nyertes M6 Duna Autópálya Konzorcium (Bilfinger, Porr, Swietelsky) ajánlatának nettó jelenértéke mintegy 508 millió euró.
A GKM és az M6-os autópálya-beruházást megnyerő M6 Duna Autópálya Konzorcium képviselői megkezdték az első hazai PPP alapú (a köz- és a magánszféra együttműködésében megvalósuló) autópálya-projekt koncessziós szerződésének tárgyalását, illetve véglegesítését. Ezt a kormánynak, valamint az Országgyűlésnek jóvá kell hagynia még az őszi ülésszak első felében.
A három tagból álló konzorcium már el is kezdte az építési munkák tervezését és megszervezését. A szakembercsapat összeállítását követően egyszerre több helyen is elkezdhetik a munkákat.
Az építés mintegy tíz százalékát a nyertes konzorcium tagjai saját erőből finanszírozzák, a többit két hazai (MKB, K&H), valamint négy külföldi (köztük az előbbi kettő "anyabankja", a Bayerische Landesbank, a KBC Bank, továbbá a KfW és a Commerzbank) bank hitelezi. (MK)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.