BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kereskedelmi és üzleti kultúra

A több ezer éves görög kereskedelmi hagyományok, a négyszáz éves török hódoltság, az ország geostratégiai fekvése, a több mint 20 éves EU-tagság és a balkáni gazdasági-kereskedelmi és kulturális környezet együttesen hatnak az itteni üzleti kultúrára - szögezi le az ITDH athéni kereskedelmi szolgálati irodájának gyűjteménye.

Jelentős az eltérés az állami és a magánszektor üzleti magatartásában. Míg állami megrendelést - akár tenderen is - nehéz egy ottani görög vállalat bevonása nélkül elnyerni, addig a versenyszféra igyekszik maximális haszonra törekedve minél több ajánlatot beszerezni.

A multik jelenléte nem olyan erőteljes a gazdaságban és a kereskedelemben, mint nálunk. Ám továbbra is jellemző, hogy a kiskereskedők önállóan importálnak, s ez a nyugat-európainál sokszínűbb üzleti kapcsolatrendszert tesz lehetővé. Sokat segít, ha egy másik görög partner beajánlja a magyar céget.

A görögök a magyar termékek műszaki tartalmát, minőségét elismerik, ám elhangzanak olyan vélemények is, hogy nem vagyunk jó kereskedők, mert a rövid távú előnyökre koncentrálunk. A görögök a hosszabb távú üzleti kapcsolat érdekében átmenetileg hajlandók áldozatot hozni.

Szakértők mindezek miatt is azt tanácsolják a magyar exportálóknak, hogy vonjanak be helyi görög ügynököket, képviselőket. (VG)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.