A több ezer éves görög kereskedelmi hagyományok, a négyszáz éves török hódoltság, az ország geostratégiai fekvése, a több mint 20 éves EU-tagság és a balkáni gazdasági-kereskedelmi és kulturális környezet együttesen hatnak az itteni üzleti kultúrára - szögezi le az ITDH athéni kereskedelmi szolgálati irodájának gyűjteménye.
Jelentős az eltérés az állami és a magánszektor üzleti magatartásában. Míg állami megrendelést - akár tenderen is - nehéz egy ottani görög vállalat bevonása nélkül elnyerni, addig a versenyszféra igyekszik maximális haszonra törekedve minél több ajánlatot beszerezni.
A multik jelenléte nem olyan erőteljes a gazdaságban és a kereskedelemben, mint nálunk. Ám továbbra is jellemző, hogy a kiskereskedők önállóan importálnak, s ez a nyugat-európainál sokszínűbb üzleti kapcsolatrendszert tesz lehetővé. Sokat segít, ha egy másik görög partner beajánlja a magyar céget.
A görögök a magyar termékek műszaki tartalmát, minőségét elismerik, ám elhangzanak olyan vélemények is, hogy nem vagyunk jó kereskedők, mert a rövid távú előnyökre koncentrálunk. A görögök a hosszabb távú üzleti kapcsolat érdekében átmenetileg hajlandók áldozatot hozni.
Szakértők mindezek miatt is azt tanácsolják a magyar exportálóknak, hogy vonjanak be helyi görög ügynököket, képviselőket. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.