Több területi képviselő is jelezte, hogy a tagok által már megigényelt Széchenyi kártya kiadását leállították - mondta Peredi Péter, a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetségének (Fuvosz) főtitkára. Az EU ugyanis tiltja az állami támogatást a személyszállítás és az árufuvarozás területén is, a hitelkártya pedig kamattámogatást élvez. Az érdekképviselet a probléma megoldása érdekében ismét a kormányhoz kíván fordulni. A csatlakozást követően megszűnt a belföldi, illetve nemzetközi fuvarozás kettéválása, ám a szövetség tagjai közül sokan csak Magyarországon tevékenykednek.
A gyakran likvidítási gondokkal küzdő szakmának nagy segítséget jelentő hitelkonstrukció népszerű a fuvarozók körében. A Fuvosz adatai szerint a kártyatulajdonosoknak mintegy tíz százaléka szakmabeli, egyes megyékben húsz százalék feletti.
2003 elején - néhány hónappal a konstrukció startját követően - állították le először a fuvarozók kártyaigénylését. Akkor ezt az uniós harmonizáció jegyében az Orbán-kormány idején született rendelettel indokolták. Mintegy másfél éve a belföldi tevékenységet végzők mentességet kaptak, a nemzetközi tevékenységet végzők tilalma megmaradt.
Az ügyben tárgyalások kezdődtek a szaktárcával (GKM) - tudtuk meg Károlyi Miklóstól, a VOSZ főtitkárától. Megtudtuk, a fuvarozók meglévő kártyáinak letiltása még nem dőlt el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.