BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Siker a sztrádamatrica, de nőtt a bliccelők száma is

Harmadával több autópálya-matrica kelt el idén, mint a múlt év hasonló időszakában, ám a múlt heti ellenőrzéseken a szokásos 3 százalék helyett az autósok 4,4 százaléka bliccelt - írja a Magyar Hírlap. A vitathatatlan bajnok a négynapos bérlet volt, ennek viszont a tíznapos lett a kárvallottja. Utóbbiból ugyanis hatvan százalékkal kevesebb fogyott. Az összevetést persze jelentősen torzítja, hogy az M5-ös sztráda idén március óta matricás, s hogy a négynapos tavaly június közepe és augusztus vége között volt kapható.

Júliusban hatszáznegyvenezer négynapos autópálya-matrica fogyott, ami minden eddigi havi értékesítést jelentős mértékben meghaladt. Augusztus 15-éig 5,1 millió sztrádamatricát értékesítettek, míg tavaly augusztus végével bezárólag 4,2 millió darabot, úgyhogy időarányosan biztosnak látszik az eladások legalább harmincszázalékos emelkedése. Az igen jelentős mértékű növekedés egyértelműen a négynapos matrica népszerűségére vezethető vissza, hiszen ez a bérletfajta tavaly még csak június közepe és augusztus vége között létezett. Akkor két és fél hónap alatt egymilliót értékesítettek belőle, idén, múlt vasárnapig, viszont már 3,3 millió darabot. Tíznapos matricából ugyanakkor "mindössze" egymillió kelt el, ami negyven százaléka a múlt évi mennyiségnek.

Az összehasonlítást nemcsak a négynapos tavalyi szezonális jellege nehezíti, hanem az is, hogy az M5-ös sztráda idén március 12-étől vált a matricás hálózat részévé. Ezt jól mutatja, hogy az éves bérlet még áprilisban is jelentős számban fogyott, s az augusztus 15-én rögzített 182 ezres darabszám több mint tíz-százalékos növekedést takar.

A nyári hónapokban ismét nőtt a bliccelők száma - mondta Nagy Attila, az Állami Autópálya-kezelő (ÁAK) Rt. értékesítési igazgatója. Az év elején a matrica nélkül autózók aránya kevesebb volt, mint három százalék. A múlt heti ellenőrzésen viszont az autósok 4,4 százaléka "akadt fenn". A "legrenitensebbek" az M1-esen közlekedők, talán azért is, mert a határsáv miatt csak Mosonmagyaróvártól fizetős a pálya. A leginkább törvénytisztelőek az M5-ös autópályát használók, akiket a korábbi kapus rendszer és a borsos ár nagyobb fegyelemre tanított. (mh)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.