A regisztrációs adók rendszere jóval bonyolultabb lesz: a mostani adótételek megduplázódnak, mind a tíz járműkategória mellett négyféle összeg szerepel. Az első kettő az áfaköteles kereskedők által fizetendő tételeket tartalmazza, a harmadik és a negyedik az áfafizetésre nem kötelezett személyekre vonatkozik. Így negyvenféle adótétel szerepel a javaslatban.
A regisztrációs adó növeli az áfa alapját. Ezzel együtt viszont már szinte ugyanakkora az adóteher, mint a nem áfakötelesek által fizetendő tétel. Mindez azt jelenti, hogy a törvényalkotók figyelembe vették a szakmai vitákon elhangzott érveket, és a versenysemlegesség elvét szem előtt tartva állapították meg az összegeket. A kiegyenlítettebb tételek nem hozzák ugyanis versenyelőnybe azokat, akik nem tartoznak az áfatörvény hatálya alá.
Az adótételek a kisebb autók esetén általában 5 százalékkal lesznek magasabbak, ám a két legnagyobb kategóriában 9-12 százalékos lesz a növekedés.
A legkisebb adótétel a törvényjavaslat szerint 130 ezer forint lesz (áfával 162 ezer), ezt egy 1100 köbcentisnél kisebb, új, benzines autó után kell fizetni. A legmagasabb összeg áfástól 3844 ezer forint lesz.
A már kiszivárgott híreknek megfelelően a motorkerékpárokra is kivetik a regisztrációs adót. A legkisebb, 80 köbcenti alatti járművek után 10 ezer forintot kell fizetni, a 900 köbcentisnél nagyobbakra nettó 125 ezer forint lesz az adó összege. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.