A repülőgépgyártóknak adott állami támogatások korlátozásáról kezdenek tárgyalni az Európai Unió és az USA szakértői ma Brüsszelben - jelenti az AFP. A tárgyalás témája az 1992-ben a repülőgépgyártásnak adott állami támogatásról kötött megállapodás megváltoztatása. Az egyezmény az európai kormányoknak megengedte, hogy 17 éves hitel formájában megtérítsék az ágazat kutatási és fejlesztési költségeinek legfeljebb 33 százalékát. Az Egyesült Államokban pedig a megállapodás értelmében a katonai és űrprogramok révén adott közvetett támogatás nem haladhatja meg az egész polgári repülőgépgyártás eladásainak három százalékát.
"Az egyezmény bármely változása nem juttathatja több támogatáshoz a Boeinget, mint amennyi közvetlen támogatást az Airbus kap" - mondta Arancha González, az Európai Bizottság szóvivője. "Itt az ideje, hogy véget vessünk az új támogatásoknak, mert az Airbus és a Boeing ma a piac vezetője" - jelentette ki Richards Mills, az amerikai kereskedelmi főmegbízott hivatalának szóvivője, aki szerint Washington kész a Világkereskedelmi Szervezetben (WTO) is fellépni az EU ellen. Mills vitatta egyúttal, hogy a Boeing a katonai megrendelések révén támogatást kap.
Korábban a Boeing tisztviselője, Greg Dole úgy nyilatkozott, hogy cége határozottan követeli az Airbus támogatásának beszüntetését, de nem viszi az ügyet a WTO elé. Szerinte az EU okmányaiból az derül ki, hogy a legutóbbi 12 évben 35 milliárd dollár (28,7 milliárd euró) támogatást kapott az Airbus. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.