Új, ingyenes programmagazint indít a hónap végén a Sanoma kiadó - a piacon eddig közel egy tucat kiadvány vérzett el az elmúlt évtizedben, míg az időközben országossá vált Est lapok lényegében monopolhelyzetben voltak - írja az index.hu.
1992-ben egy fénymásolt, félbehajtott A4-es papírral kezdődött a Pesti Est sikertörténete: az elmúlt 12 évben többmilliárdos forgalmat lebonyolító, lényegében monopolhelyzetet elért médiacégcsoporttá vált vállalkozás sikere sokakat ösztönzött ingyenes programmagazinok indítására, ám mindeddig egyetlen más kiadvány sem bizonyult hosszabb távon életképesnek. Az idén indult Flyerz szűkebb célcsoporttal, új terjesztési stratégiával és jelentős anyagi hátérrel azonban hosszabb távra tervez, szeptember végén pedig a Sanoma új lapjával háromszereplőssé válik a budapesti piac.
A Sanoma Budapest Kiadói Rt. Magyarország vezető médiavállalata. A magazinpiacon a kiadó 30 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik, több mint 400 munkatársával 15 milliárd forintnyi éves árbevételt ér el. A kiadó 26 magazin, 3 portál és 19 weboldal tulajdonosa - áll a cég honlapján. A finn tulajdonban levő nemzetközi médiacsoport tagjaként az Exit biztosan a legtőkeerősebb kiadói háttérrel bír majd. A cégnél azonban egyelőre nem nyilatkoznak az új kiadványról és azzal kapcsolatos terveikről.
A kiadó ugyanakkor számos leendő partnert keresett már meg levélben, amiből kiderül: a magazin 120 ezer példányban, szerdánként jelenik majd meg. Ez egyben azt is jelenti, hogy a Flyerzhez hasonlóan egy nappal előbb lesz a standokon, mint a csütörtökön megjelenő Pesti Est. Az Index információi szerint a legnagyobb és legfontosabb fővárosi piac mellett a Sanoma vidéken is készül a "betámadásra", az Exit a tervek szerint az Est-lapokhoz hasonlóan országos médiummá válhat.
Az Index információi szerint a kiadvány terjesztésében a Boomerang média lesz a Sanoma partnere, a cég egyben társtulajdonosként is jegyzi majd az új magazint. A Boomerang főprofilja az indoor, azaz a szórakozóhelyeken, éttermekben, internetkávézókban, plázákban, fitnesztermekben, videotékákban, szépségszalonokban elhelyezett reklám. A cég az ingyenes képeslapok és plakátok elhelyezésére országos terjesztői hálózattal bír, e piacon az Est Médiához tartozó Est Indoor konkurense. Részesedésük közel azonos, de mindkét cég saját magát tartja piacvezetőnek. A Boomerangnak ugyanakkor jelentős tapasztalata van a programmagazinokkal is, az elmúlt években két lapot, a Trafficot és egy nem programmagzinnak szánt, de ugyancsak ingyenes kiadványt, a Film & Cinema Guide-ot is megjelentették. Az előbbi másfél, utóbbi egy év után megszűnt. (index)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.