Egyre igényesebbek a szlovák vállalatok és magánszemélyek bankjuk kiválasztásánál és az igényelt banki szolgáltatások kijelölésénél, s ez a szlovák bankszektor biztató fejlődését hozza magával - értékeli az ország hitelintézeti szektorát elemző öszszeállításában a The Slovak Spectator. A bankok egymás közötti versenye ugyanakkor - a független angol nyelvű szlovák lap szerint - a vállalatok számára nyújtott szolgáltatások terén még mindig nem annyira szembetűnő, mint a lakossági szektorban.
Szlovákiában a bankok vállalatok számára nyújtott szolgáltatásainak - "termékeinek" - fejlődése lépést tartott ügyfeleikével. De a hitelintézetek könnyebben tudták elérni a nemzetközi színvonalat a szlovák pénzügyi piacokra hamar belépő külföldi befektetők tapasztaltsága következtében.
A szlovák bankok körében végzett rövid áttekintés szerint a hagyományos szolgáltatások után igény van az elektronikus banki termékekre és az opciókra, így lehetőség nyílik az olcsóbb szolgáltatásokra és a kedvezőbb külföldi fizetési feltételekre. Az ügyfeleknek az ár a legfontosabb szempont a választásnál, de a hatékonyság és a rugalmasság is számít.
Roman Zacka, a Tatra Banka PR-igazgatója elmondta, nő azon ügyfelek száma, akik reális üzleti terveket terjesztenek a bankok elé. Norbert Lazar, az OTP Bank szóvivője szerint a szlovák ügyfeleket a komplex ajánlatok érdeklik. Ez azt jelenti, hogy ha egy üzletember vállalatának számlája van egy bankban, azt is elvárja, hogy a lehető leghamarabb hitelhez jusson. Egyesek szerint azonban a bankok gyakran olyat is állítanak a termékükről, ami nem egészen igaz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.