Állásvadászok a Karrierexpón
Ma zárja kapuját a Budapesti Corvinus Egyetemen a Karrierexpo. Ezúttal is népszerűnek bizonyult a rendezvény, amelyre a szervezők 6-8 ezer budapesti és vidéki friss diplomást, illetve végző hallgatót vártak. A (potenciális) munkaadók körében is népszerű a rendezvény, amelyen olyan cégek igyekeznek munkatársakat toborozni, mint az Unilever, a Nestlé, a Deloitte vagy a L'Oréal.
A Karrierexpo további erőssége, hogy a virtuális álláspiac szereplői és képviseltetik magukat, köztük a Karrierklub.hu is. Ezek internetes állásportálok, melyeknek az adatbázisa kiterjedt, így egy regisztráció több helyre is eljut.
A fentieket igazolta vissza Andrási Mónika, a rendezvény szervezőjének, a Budapesti Corvinus Egyetem karrierirodájának igazgatója, aki lapunknak rámutatott: ők kilenc éve szervezik a Karrierexpót, s ezalatt érzékelhetően szemeszterről szemeszterre egyre sikeresebb. Az idén mintegy 50 munkaadó van jelen a standdal, szórólappal, cégkatalógussal, cégprezentációkkal, vagy egyéb formában. Az országos integrált állásbörzére 6-8000 embert várnak. Az őszi börzét a toborzási folyamat kezdeteként, míg a tavaszit a végeként képzelhetjük el. Mint mondta: a legkeresettebb területek a pénzügy, az értékesítés, a számvitel, az informatika és a logisztika. A látogatók megoszlását tekintve: egyharmaduk érkezett vidékről; negyedük már végzett, negyedük jövőre kapja meg diplomáját, s mintegy felük most végzős. Ebből is látszik, hogy a végzősök a legnagyobb célközönség - ennek megfelelően a szakmai gyakorlatok, a részmunkaidős munkák és a szeptembertől induló állások a legkeresettebbek.
A tavaszi expó hasznosabb - vonta meg tapasztalatát egy végzős kisvállalkozás-fejlesztés szakirányos közgazdász-hallgató, aki belefáradt abba, hogy fejvadászcégeknek adja le az önéletrajzát. Harmadikos kora óta rendszeresen végigjárja az expót, és minden szemeszterben egyre nívósabb a színvonal. Mint mondja, sokat tanult a rendezvényen az elhelyezkedésről, s úgy érzi, versenyelőnybe került ezáltal azokhoz képest, akik nem járnak a rendezvényre. Egy tavaly a nemzetközi kapcsolatok szakon végzett kollégája ugyanakkor bírált is; mint mondta, a cégek rendre csak a frekventált szakokon végzett, szakmai gyakorlatot szerzetteket keresik.
A cégek kínálatát nézve sokszínű kép rajzolódik ki. Az Unilever standjánál például egyéves szakmai gyakorlatot és állandó állásokat is ajánlanak. Több teljes státusú munkahelylyel jöttek a Karrierexpóra, mint gyakornokival, pedig a pályázók közt többen vannak azok, akik negyed-, ötödévesek, végzősök. Vezetői állást is kínálnak: kettőt, amihez szakmai tapasztalatot kell felmutatni, és egyet, amihez ez nem szükséges, de ezt az állást csak a legjobb kaphatja meg - mondta Szabó Viola, az Unilever HR-menedzsere. A cég elsősorban belülről építkezik, ezekre a helyekre sem kizárólag a Karrierexpón keresik a munkavállalókat.
A Nestlé hét nyitott szabad állással érkezett a rendezvényre, s 500-1000 jelentkezőt várnak. A státusok pályakezdőknek és tanulmányaikat még folytatóknak is szólnak; van olyan, amit iskola mellett, részmunkaidőben is lehet végezni szakmai tapasztalatszerzés céljából is. Ez a lehetőség egy hosszú kiválasztási folyamat első lépése - nyilatkozta Kozula Zsuzsa kiválasztási specialista és HR-menedzser.
A L'Oréal ugyanakkor csak internetes jelentkezést fogad el. Nemes László HR-igazgató szerint azonban néhány állást kizárólag az expóra hirdetnek meg. A Karrierexpo után az internetes jelentkezések száma 2-300-zal több, mint általában.
A Deloitte áttért az online globális kiválasztási rendszerre, ahol minden felhasználó a saját jelentkezési lapját menedzselheti jelszavával és a rendszer üzenetet küld, ha valahol lehetőség van - közölte Csiszér Ágota HR-menedzser. Az idén pénzügyi és vezetési tanácsadót nem, de 30 auditort és adótanácsadót várnak.


