BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Árháborúk fenyegetnek Franciaországban?

A fogyasztói vásárlóerő növelését szolgáló javaslatok támogatása lesz Nicolas Sarkozy francia pénzügyminiszterségének valószínűleg egyik utolsó intézkedése. A hamarosan a francia elnöki párt vezetői székébe átülő politikus a Financial Times értesülése szerint novemberben fogja előterjeszteni annak a törvénynek a lazításra irányuló módosító javaslatát, amely tiltja a kiskereskedelemben a márkás cikkek termelői árlistájának alulkínálását.

A törvénymódosítás elfogadása szakértők szerint árháborút indíthat el Franciaországban, mert először teszi lehetővé a kiskereskedőknek, hogy továbbadják a márkás cikkek fogyasztóinak a termelők árengedményeit. Egyes szakértők szerint az árak ebben a körben egyharmaddal vagy többel is csökkenhetnek.

Sarkozy közreműködésével ez év elején a kiskereskedők és beszállítóik olyan megállapodást kötöttek, hogy két százalékkal csökkentik az árakat. A pénzügyminiszter a fogyasztói vásárlóerő növelésére és a 2007. évi elnökválasztásra készülve szavazatszerzésre törekszik. A jövő hónapban lemond miniszteri posztjáról, hogy megszerezhesse a kormányon lévő jobbközép párt, az UMP elnöki tisztét. Júliusban Guy Canivet magas rangú bírót bízta meg annak a bizottságnak a vezetésével, amely a kiskereskedelmi törvény reformját dolgozza ki. Az 1996-ban elfogadott Galland-törvény a kis cégeket akarta védeni a nagyok ellen a kiskereskedelemben, akadályozva az árversenyt. Ennek következtében a márkás cikkek árszínvonala becslések szerint öt százalékkal nőtt.

A Canivet-bizottság hétfőn több javaslatot tett, többek között az árlistaküszöb eltörlését. Az új küszöb figyelembe veszi a szállítók árengedményeit. Jelenleg a kiskereskedők engedményt kapnak a nagy megrendelésekért, a jobb elhelyezésért vagy az üzleti katalógusban való szerepeltetésért. Sarkozy a kiskereskedők támogatására országos tervet és az árreform fokozatosságát ígéri.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.