A londoni rendőrség nyomozást indított annak kiderítésére, hogyan kerülhettek ki banki ügyfelek bizalmas adatai egy meg nem nevezett indiai ügyfélszolgálati irodából (call center). A The Sun egyik inkognitóban lévő újságírója ugyanis csekély három fontért, azaz alig több mint ezer forintért ezer brit banki ügyfél számlájához kapcsolódó titkos információhoz jutott egy indiai számítógépes "szakértőtől". Az újságíró a legnagyobb brit bankok, köztük a Barclays, a HSBC, a Lloyds TSB, a NatWest, a Royal Bank of Scotland és a Halifax ügyfeleiről szerzett olyan adatokat, mint a lakáscím, jelszó, telefonszám, hitelkártyaadatok, útlevélszám és jogosítványszám. Az "adatbányász" közölte azt is, hogy több ügyfélszolgálattal áll kapcsolatban, s akár havi kétszázezer brit és amerikai bankszámláról tud információkat szerezni - ha van rá igény.
Az utóbbi években brit bankok sora szervezte ki ügyfélszolgálati tevékenységét, többnyire Indiába, ahol ötödannyiért dolgoztatják a munkatársakat, mint odahaza. Az iparág háromszázezer embernek ad munkát Indiában. Hogy ők mennyire kezelik bizalmasan az adatokat, afelől egyre többen fogalmaznak meg kérdéseket. Áprilisban már volt egy kisebbfajta botrány ez ügyben, akkor három ügyfélszolgálati munkatársak csíptek el a rendőrök, amint az ellopott azonosító kódok felhasználásával 400 ezer dollárral akarták megcsapolni a Citibank ügyfeleinek számlájáit. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.