Közép-Európát, ezen belül többek között Magyarországot szemelte ki terjeszkedési célpontként a Wal-Mart - írja a portfolio.hu nyomán az Index. Ezt maga a társaság vezérigazgatója jelentette be a hétvégén. A világ legnagyobb kiskereskedelmi üzletlánc-hálózatának magyarországi megjelenéséről évek óta beszélnek, ám a cég eddig nem erősítette meg, hogy ilyen szándékai lennének

A világ legnagyobb kiskereskedelmi lánca Közép- és Kelet-Európa felé veszi az irányt, és a célpontok között szerepel Magyarország is - mondta a Financial Times-nak nyilatkozva Lee Scott, a Wal-Mart vezérigazgatója. Scott hazánk mellett Lengyelországot és Oroszországot emelte ki olyan országokként, amelyek a jövőben vonzó piacnak bizonyulhatnak. Az európai országokon kívül Scott Indiát emelte ki, melyet izgalmas piacnak nevezett.

"Építjük a portfoliónkat, nem számít melyik piacra lépünk be elsőként, mindhármon szeretnénk ugyanis megjelenni" - mondta Scott. A vezérigazgató hozzátette: "A Wal-Mart a forgalomnövekedésének 30 százalékát az USA-n kívül szeretné elérni." A vezérigazgató szerint a közép-európai régióban az akvizíciónak több értelme van, mint új lánc kiépítésének.

A Wal-Mart a világ legnagyobb kiskereskedelmi lánca, világszerte több mint 5100 üzlettel és egymillió alkalmazottal, bevétele meghaladja a kétszáz milliárd dollárt, éves eredménye eléri a tízmilliárdot. Immár negyedik éve éllovasa a Fortune magazin listájának, amelyen ötszáz amerikai cég szerepel a vállalati bevételek alapján rangsorolva. A Wal Mart tavaly 288 milliárd dolláros, vagyis nagyjából 57 600 milliárd forintos bevételt ért el - ez az érték a magyar GDP-nek több mint kétszerese. (Index - portfolio.hu)