Tavaly a korábbinál jóval több támogatási kérelemmel fordultak az új tagországok filmkészítői az Európai Unióhoz; a kérelmek száma egyes esetekben megháromszorozódott - áll a Media programról szóló, most kiadott éves jelentésben. A Kelet-Közép-Európa egyik legrangosabb filmes találkozójának számító Karlovy Vary-i fesztivál nyitányával egy időben publikált összehasonlítás alapja az, hogy az új tagok többsége esetében már a csatlakozást megelőzően megnyílt az európai filmek készítéséhez, forgalmazásához, illetve a filmes képzéshez anyagi segítséget nyújtó, 2000-2006 között összesen 500 millió euróból gazdálkodó program. Magyarországra - elsősorban a médiatörvény EU-konform módosításának elhúzódása miatt - ez mindeddig nem vonatkozott. Hazánk azonban más szempontból is kivételt képez - legalábbis az unió filmes statisztikáiban. Míg a tíz új tagország filmgyártása tavaly - ha nem is nagy mértékben, de - fellendült, s például a cseheknél 2003-hoz képest héttel több - összesen huszonegy - nagyjátékfilm készült, addig nálunk mindkét évben éppen ugyanannyi. A huszonegy magyar film átlagos költségvetése 450 ezer euró (111 millió forint) volt - a cseh filmkészítők ezzel szemben 780 ezret, a szlovákok pedig 840 ezret költhettek átlagosan egy alkotásra. (A franciák ehhez képest 6,6 milliót, az Egyesült Államokban a nagy stúdiók pedig még ennek is átlagosan a tízszeresét.)
A filmlátogatás az új tagok többségében nem lett vonzóbb elfoglaltság az elmúlt évben. Magyarországon tavaly és 2003-ban is 13,7 millió jegyet adtak el. A kivétel ebben az esetben Lengyelország. A 38 milliós országban egy esztendő alatt 23,8 millióról 33,4 millióra emelkedett az eladott jegyek száma. Az új tagországokban - éppúgy, mint a régiekben - még mindig hódítanak az amerikai alkotások. Nálunk a bemutatott filmek több mint negyven százaléka Európában készült ugyan, ám a bevételek alig több mint 20 százalékát hozták ezek a művek. Európán belül nem túl ismertek a magyar filmek: az 1996 és 2004 között készült 172 hazai játékfilm közül csupán tizenhatot mutattak be valamely európai országban.
A pénzügyi kilátások mindenestre biztatóak. 2007-2013 között a Media program büdzséjének megduplázását javasolja Brüsszel, ez összesen egymilliárd eurót jelentene.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.