Tegnap felfüggesztették az M7-es Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti 38 kilométeres szakaszára kiírt pályázatot – erősítették meg lapunk értesülését a közbeszerzési döntőbizottságnál. A részleteket nem árulták el, ám más forrásból úgy tudjuk, hogy az eddig második legjobb árat ajánló, Strabag Zrt. és Hídépítő Zrt. alkotta Adria konzorcium július 19-én – egy nappal az utolsó tárgyalás, illetve az építésért folyó verseny eldöntése előtt – nyújtott be jogorvoslati kérelmet a kiíró Nemzeti Autópálya (NA) Zrt. ellen. Irreálisan rövidnek tartották az utolsó konzultáció és az arra szóló meghívó dátuma közötti egy napot. Az eljárás felfüggesztése akár 40 nappal is kitolhatja az információink szerint hétfőre tervezett eredményhirdetést, és ezzel tovább csúszhat az M7-es teljes elkészülte.
A pályázatot már másodszor állította meg a döntőbizottság. Április végi határozatában a szintén konzorciumban induló Vegyépszer–Betonút duó által indított jogorvoslati kérelemnek részben helyt adott. Azaz megállapította, hogy a beszerzés öszszetettsége miatt a 23 napos ajánlattételi határidő rövid, ezért az NA Zrt. ajánlattételre vonatkozó előírásait megsemmisítette. Emiatt az NA Zrt. az eredeti határidőnél két hónappal későbbi időpontban, május 31-ében szabta meg az M7-es szakaszának építésére kiírt pályázat ajánlattételének új határidejét. Bár a beruházás nem szerepel a sztrádatörvény 2007-ben átadandó projektjei között, úgy tudjuk, hogy a kivitelezés határidejét eredetileg 2007. december 31-ében rögzítették.
Információink szerint a kiírók a jövő heti eredményhirdetéssel kalkulálva 2008. május végét látták reálisnak a beruházás befejezésére. Teljesítésétől, illetve az előkészítés alatt lévő Letenye–országhatár közötti Mura-híd egy kilométerének elkészültétől függ, hogy mikor vezet már végig sztráda a horvát tengerpartig. Korábbi tervek szerint ez 2008. januártól valósult volna meg.
Az M7-es Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti részének megépítéséért – mint arról hírt adtunk – hatan vannak versenyben. Az újabb szakaszra már az első körben beérkezett legdrágább ajánlat is kilométerenként harmadával maradt el ugyanezen sztráda tavasszal átadott – Ordacsehi–Balatonkeresztúr közötti – szakaszának 2,4 milliárd forint/kilométeres kivitelezési áránál, amelynél a lecsupaszított főpálya fajlagos ára is ennek a fele volt. (Az akkori építő Vegyépszer ezúttal a Betonúttal konzorciumban eredetileg ajánlott 1,57 milliárdos egységárat is lefaragta a tárgyalások során.) A pályázók legkevesebb ötmilliárd forinttal mérsékelték a tárgyalások során a beruházásra tett eredeti ajánlatukat, de volt olyan cég is, amely 13 milliárddal. Ezt szakmai körökben döntően a versenynek tudják be, a korábbi túl szigorú műszaki előírások enyhítése legfeljebb tíz százalékkal csökkenti az árakat.
Az érintettek elképzelhetőnek tartották, a véghajrában tovább mérséklődnek az árak, pedig már az azonos műszaki tartalomra tett ajánlatok is meglepték az értékelőbizottságot – értesültünk. MK
Adria konzorcium
Bilfinger Berger-Swietelsky M7 konzorcium
Colas autópálya-építő közös vállalkozás
Zala-Somogy konzorcium
PVT-M7 konzorcium
Adria konzorcium
Bilfinger Berger-Swietelsky M7 konzorcium
Colas autópálya-építő közös vállalkozás
Zala-Somogy konzorcium
PVT-M7 konzorcium-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.