BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Száguldó árak: 9 százalékos az infláció

2007. márciusban az egyhavi átlagos fogyasztóiár-emelkedés 0,8% volt, 2006. márciushoz viszonyítva pedig 9,0%-kal növekedtek az árak. Idén, az első három hónapban, átlagosan 8,5%-kal voltak magasabbak az árak, mint az előző év azonos időszakában. 1 hónap alatt – 2007. februárhoz viszonyítva – az élelmiszerek árai 0,7%-kal emelkedtek. Növekedett a péksütemények (4,8%), a liszt (4,0%), a kenyér (1,9%), a tej (1,2%), valamint a munkahelyi étkezés (1,1%) ára. Árcsökkenés volt megfigyelhető a sertéshús (1,9%) és a cukor (1,0%) esetében. A legnagyobb mértékben (2,2%) a ruházkodási cikkek árai emelkedtek, az ilyenkor szokásos szezonális változásoknak megfelelően. Az egyéb cikkek szintén az átlagosnál nagyobb mértékben (1,4%) drágultak, ezen belül a járműüzemanyag-árak 3,6%-kal emelkedtek. A szolgáltatások (0,7%), valamint a szeszes italok, dohányáruk és a háztartási energia (0,5-0,5%) áremelkedése átlag alatti volt. Ez utóbbin belül az elektromos energiáért 5,3%-kal kellett többet fizetni. A tartós fogyasztási cikkeknél árcsökkenés (0,2%) volt megfigyelhető. 12 hónap alatt, 2006. márciushoz viszonyítva, az élelmiszerek árai az átlagosnál nagyobb mértékben, 12,1%-kal emelkedtek. Ezen belül jelentősen drágultak a péksütemények 28,9, a liszt 28,6, a cukor 24,1, a kenyér 20,5, a baromfihús 17,8, a párizsi, kolbász 14,4 százalékkal. A háztartási energia átlag feletti 32,9%-os áremelkedésén belül, a vezetékes gáz 56,3, a távfűtés 38,6, az elektromos energia ára 21,2 százalékkal nőtt. A szeszes italok, dohányáruk (7,7%) és a szolgáltatások (7,4%) árnövekedése az átlagosnál alacsonyabb volt, ez utóbbin belül a csatornadíj 16,4, a szemétszállítás díja 13,8, a vízdíj 12,1 százalékkal nőtt. Szintén átlag alatti áremelkedés volt tapasztalható az egyéb cikkek (4,7%), valamint a ruházkodási cikkek (2,2%) esetében. A tartós fogyasztási cikkekért átlagosan 1,6%-kal kellett kevesebbet fizetni, mint 2006. márciusában. (KSH)

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.