BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Horvát cég lehet a Mura-híd építője

Nyolc pályázó közül a horvát Hidroelektra Niskogradnija tette a legjobb ajánlatot az M7-es utolsó, még hiányzó, a Mura folyó feletti hidat tartalmazó Letenye–országhatár közötti szakaszának megépítésére – tudta meg lapunk Reményik Kálmántól, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. elnök-vezérigazgatójától. Ezért a társaság igazgatósága a horvát céget javasolta a nem-zetközi versenytárgyalás győztesének. A végső szót a szak-tárca mondja ki, az eredményhirdetés várhatóan május közepén lesz.

A közbeszerzés tárgya alól kivett tender (erre a beruházásról szóló kormányközi megállapodás adott lehetőséget) árajánlataiban nagy volt a szórás. A nyertesnek javasolt kivitelező ajánlatában közel nyolcmillió euró szerepel, de volt ennél több mint 50 százalékkal drágább, azaz 12,5 millió eurós ár is.

Az egy kilométeres, 2x2 sávos sztrádaberuházásból a híd 216 méter hosszú. A kivitelezési határidő a szerződéskötéstől számított 14 hónap. A projekt jövő évi átadásával az M7-es 44 évvel az első, bal pályaszakaszának átadását követően a határig ér el, teljes hossza 245,3 kilométer lesz. Az M7-es része az úgynevezett V. számú helsinki folyosónak, amelynek célja, hogy az Adria kikötői és a kelet-európai országok között létesítsen magas szolgáltatási színvonalú közúti kapcsolatot.

Jelenleg azonban a Mura-hidat magában foglaló szakaszon kívül még kettő hiányzik a sztrádából. A Zamárdi–Balatonszárszó közötti részt a tervek szerint ez év augusztus első felében adják át. A kőröshegyi völgyhíd szerkezetének összeérését jelző hordógurítás május 9-én lesz. A szintén épülő Balatonkeresztúr–Nagykanizsa közötti szakaszt pedig a tervek szerint jövő májusban adják át. MK

Az M7-es történelme

1964: M1-es, M7-es közös budapesti szakaszának forgalomba helyezése

1966: A bal pálya megépítése Martonvásárig

1971: a bal pálya megépítése Martonvásár–Zamárdi között

1972–1975: a jobb pálya megépítése Törökbálint–Balatonaliga között

2001–2002: a jobb pálya megépítése Balatonaliga–Zamárdi között

2004-ben átadott szakaszok: Becsehely–Letenye (8,7 km), M70-es gyorsforgalmi út Letenye–Tornyiszentmiklós között (18,6 km)

2005-ben átadott szakasz: Balatonszárszó–Ordacsehi (20 km)

2006-ban átadott szakasz: Ordacsehi–Balatonkeresztúr (26 km), Nagykanizsa–Becsehely (18 km)

2007-ben tervezett átadás: Zamárdi–Balatonszárszó (14 km) a kőröshegyi völgyhíddal

2008-ban tervezett átadás: Balatonkeresztúr–Nagykanizsa (36 km), Letenye–országhatár a Mura-híddal (1 km)

1966: A bal pálya megépítése Martonvásárig

1971: a bal pálya megépítése Martonvásár–Zamárdi között

1972–1975: a jobb pálya megépítése Törökbálint–Balatonaliga között

2001–2002: a jobb pálya megépítése Balatonaliga–Zamárdi között

2004-ben átadott szakaszok: Becsehely–Letenye (8,7 km), M70-es gyorsforgalmi út Letenye–Tornyiszentmiklós között (18,6 km)

2005-ben átadott szakasz: Balatonszárszó–Ordacsehi (20 km)

2006-ban átadott szakasz: Ordacsehi–Balatonkeresztúr (26 km), Nagykanizsa–Becsehely (18 km)

2007-ben tervezett átadás: Zamárdi–Balatonszárszó (14 km) a kőröshegyi völgyhíddal

2008-ban tervezett átadás: Balatonkeresztúr–Nagykanizsa (36 km), Letenye–országhatár a Mura-híddal (1 km)-->

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.