Nem lehetett kapni az akciós termékeket - Megbírságolta a GVH a Metrót
A Magyarországon 13 áruházat működtető Metro a kifogásolt akció során különböző műszaki cikkeket (LCD televízió, kondigép, mosógép stb.) kínált kedvezményes áron. A kedvezményekről reklámújságjaiban és internetes oldalán tájékoztatta a fogyasztókat. A GVH vizsgálata megállapította, hogy a hirdetett időszakban több áruházban az egész akció ideje alatt nem lehetett megvásárolni az akciós termékeket.
Más esetben volt ugyan indulókészlet, ám ez olyan irracionálisan alacsony volt, hogy a reklámozási időszak elején máris készlethiány alakult ki. A GVH szerint az ugyan nem várható el a kereskedelmi vállalkozásoktól, hogy a készletek magasan tartásával minden körülmények között elkerüljék az áruhiányt, ám kétsegkívül a fogyasztók megtévesztésének minősül, ha az akciós terméket egyáltalán nem lehet megvásárolni az akció ideje alatt, vagy már kezdetben elfogy az irreálisan alacsony indulókészlet miatt. A bírság összegét növelte, hogy a magyar piac egyik legnagyobb kereskedelmi vállalkozása követett el jogsértést, reklámújságjai jelentős vevőkört értek el.
Ráadásul a Metro ellen már folyt GVH eljárás, így pontosan tudnia kellett, milyen követelményeket kell teljesítenie, amikor meghirdet egy akciót. Enyhítő körülményként vette figyelembe a GVH, hogy a megtévesztő tájékoztatás rövid időre vonatkozott, a kifogásolt magatartás kevés termékre terjedt ki és az áruházak szűk körét érintette.


