A november végi felmérés szerint az oroszok zöme pesszimistán tekint munkahelyi kilátásaira, és felére csökkent a személyes anyagi helyzetüket jónak tartók aránya.
Az internetezők körében végzett kutatás válaszadóinak 72 százaléka nyilatkozott borúlátóan a következő tizenkét hónapra vonatkozóan munkahelyi kilátásairól, míg a szeptemberi felmérés során még a válaszadók több mint fele jó helyzetben érezte magát a munkaerő-piacon.
A Nielsen kutatása feltárta, hogy az internetező orosz fogyasztók 73 százaléka árérzékenyebb lett élelmiszerek és más szükséges cikkek vásárlásánál, mint két hónappal korábban. Ugyanakkor a fogyasztók kétharmada nem módosított vásárlási szokásain, és ugyanannyit vásárol most is, mint eddig.
Dwight Watson, a Nielsen oroszországi igazgatója szerint a válaszadók kétharmada november végéig nem nyúlt hozzá a megtakarításaihoz. Egynegyedüknek nem is volt félretett pénze, 44 százalékuk pedig akkor még nem döntötte el, mit is tegyen spórolt pénzével.