A szlovákoknak most éri meg lecserélni az öreg autót!
Az állami támogatás hétfői életbe lépése után jelentősen megugrott a gépkocsikereskedők forgalma, s kora reggel óta a korábbi átlagnál jóval többen érdeklődnek az új autók után.
A február végén kiadott kormányrendelet alapján az állami támogatás alapösszege az új gépkocsi megvásárlásakor 1000 euró. Ha azonban a kereskedő hajlandó 500 eurós árengedményt adni a vevőnek, akkor az újabb 500 eurós támogatást kap az államtól. A vevő így tulajdonképpen 2000 eurós kedvezményhez jut. Ezt a támogatást a maximum 25 ezer euróba kerülő új gépkocsiknál lehet igénybe venni.
A vásárlásösztönző programra 33 millió eurót szánó szlovák kormány azzal számol, hogy az állami támogatás fellendíti az új autók eladását, és ez segíteni fog a válsággal küszködő autóiparnak.
Február 16-tól 25-ig a Volkswagen 8500 fős pozsonyi üzeme a karbantartók kivételével az összes alkalmazottját kényszerszabadságra küldte, és újabb termelésszünetet tart április 6 és 17 között. Ez a üzem ugyan nagykocsikat - köztük Auedi terepjárót - gyárt, így a támogatás nemigen illik a termékeikre, ám sokat segíthet a kiskocsikat kibocsátó üzemeken.
Az európai autóeladások csökkenése miatt a nagyszombati Peugeot Citroën-gyár arra készült, hogy márciustól 190 főt elbocsát 2300 alkalmazottja közül. A 2700 fős Kia Motors Slovakia – a dél-koreai cég első európai üzeme – pedig előbb hat órára csökkentette a műszakok időtartamát, majd február utolsó két hetétől csak egy műszakban termelt a gyár. Magyarországon azonban belátható időn belül nem lehet arra számítani, hogy a kormány támogassa a tíz évesnél idősebb gépkocsik cseréjét.


