Magyar gazdaság

Jó üzlet az EU-elnökség

A magánszektor szereplői is nagy reményekkel tekintenek az esemény elé

A turisztika, a szállodák és éttermek, a hungarikumok, így a kiváló magyar borok és élelmiszerek, a közlekedési/szállító vállalkozások, a tolmácsok és a kulturális programok szervezői lehetnek a fő haszonélvezői a 2011 első fél évében sorra kerülő magyar EU-elnökségnek a szakértők szerint. A kormányzat egy költségtakarékos, de az elfogadott keretek között a lehető legjobban kihasznált, jól szervezett EU-elnökséget tervez – jelentette ki Győri Enikő európai uniós ügyekért felelős külügyi államtitkár cégvezetők előtt.

A fél év alatt együttesen 230-250 egy-két napos eseménynyel és összesen több mint 40 ezer hivatalos vendég érkezésével elszámolnak a szervezők. Összes költés átlagosan 160 fő részvételével egynapos eseményeknél 1,71, kétnaposaknál 3,42 milliárd forint lehet. Fontos, hogy a EU-elnökség lehetőséget teremt Magyarországnak és az itt működő cégeknek a bemutatkozásra – nyilatkozta lapunknak Márkus Csaba, a JVSZ EU Bizottságának elnöke, a Deloitte Zrt. igazgatója. A legtöbb elnökségi programnak a megújuló Gödöllői Királyi Kastély ad otthont. Számos esemény lesz Budapesten, s egy-egy uniós miniszteri találkozó résztvevőit látja vendégül Balatonfüred/Siófok és Debrecen. Ezek a települések iparűzési adóból 27, idegenforgalmi adóból pedig 45 millió forintos pluszbevételhez juthatnak.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!

A cikkhez kapcsolódó jegyzet itt olvasható!

országimázs magyar elnökség üzleti lehetőségek gazdasűgpolitika Európai Unió EU-elnökség
Kapcsolódó cikkek