BUX 38,644.57
-1.50%
BUMIX 3,853.23
+0.02%
CETOP20 1,945.79
-0.35%
OTP 8,530
-5.33%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.40%
+0.42%
ZWACK 17,450
+0.29%
0.00%
ANY 1,600
-0.62%
RABA 1,145
-1.72%
0.00%
-3.62%
-1.35%
+0.47%
0.00%
-5.14%
-1.90%
0.00%
-0.54%
OTT1 149.2
0.00%
-2.24%
MOL 2,560
+2.24%
+0.77%
ALTEO 2,270
+3.18%
0.00%
+1.87%
EHEP 1,545
-3.13%
0.00%
+0.79%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.35%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-1.16%
-7.46%
0.00%
+0.96%
NUTEX 10.85
+2.36%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,700
+9.79%
+4.53%
NAP 1,188
-1.49%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Ősszel derül ki, mit kap dugódíj helyett a BKV a kormánytól

Szeptemberig hozza meg a végleges döntést a kormány a BKV finanszírozása ügyében – nyilatkozta Tarlós István főpolgármester tegnap a kormányülésről távozóban, amelyen mintegy öt órán keresztül egyeztetett a közlekedési társaságról és a fővárosi nagyberuházásokról. A városvezető biztatónak nevezte, hogy a kormány szinte a főváros álláspontjáéval azonosan ítélte meg a helyzetet, s jelezte, hogy a kormány szeptemberi határidőt tűzött ki a végleges döntésre. A parlamentben nemrég leszavazott dugódíj – hivatalos nevén: behajtási díj – pótlásáról szólva jelezte, hogy „vannak olyan meg nem nevezett lehetőségek, amelyeket kizártak”, a rendelkezésre álló alternatívákról pedig hasonlóan vélekedtek. „Úgy gondolom, hogy a kormányülésen hallottak alapján nem lesz nehéz megállapodni” – szögezte le Tarlós István.

A BKV hosszú távú finanszírozásáról szóló megállapodást április végén kötötte meg a kormány és a főváros. A dokumentum más elemek mellett tartalmazta a behajtási díj bevezetését, azonban az Országgyűlés július elején leszavazta az annak lehetőségét megteremtő törvénymódosítást, ezzel „kiütve” a főváros kezéből ezt a bevételi lehetőséget. Korábban a főpolgármester többször is világossá tette, hogy nem ragaszkodik a dugódíj bevezetéséhez, arról a kormány és a főváros közötti megállapodásnak csupán egyetlen pontja rendelkezik, s eredetileg azt az előző városvezetés vállalta. A városvezető korábban azt is mondta, hogy a megállapodás többi eleme érintetlen marad, ő pedig személy szerint az iparűzési adó áthangolását tartaná a legjobb megoldásnak a dugódíj pótlására, „mert az sem a vállalkozói szférát, sem a lakosságot nem érintené negatívan”. Az elmúlt években a BKV évi 32 milliárd forint támogatást kapott az államtól.

Egy elmúlt napokban megjelent, eddig nem cáfolt sajtóhír szerint Tarlós István az IMF–EU-küldöttséggel is egyeztet majd a fővárosi tömegközlekedés pénzügyeiről.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek