BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A klímapiacon terjeszkedne a Panasonic

A Panasonic komoly előrelépést kíván elérni a hűtő-fűtő, illetve klímaberendezések piacán Kelet-Európában és Magyarországon is – nyilatkozta lapunknak Kazutoshi Watanabe, a cégcsoport Délkelet-Európáért felelős igazgatója. Úgy látja: a növekedési célok elérésében a széles termékpaletta lehet leginkább a Panasonic segítségére.

– A Panasonic láthatóan komoly energiát fektetett a klímaüzletág fejlesztésébe az elmúlt időszakban. Milyen termékekkel vannak jelen a piacon, és milyen eredményeket sikerült elérni?

– A Panasonic életében nagyon komoly változást hozott, hogy 2010-ben megvásárolta a SANYO vállalatot, hiszen ennek a lépésnek a révén az elektronikai ipar új területeire léptünk be, és meghatározó szereplővé váltunk a légkondicionálók és az ipari hűtő-fűtő rendszerek piacán is.

Az akvizíció mellett új középtávú stratégiát is megfogalmaztunk: ennek egyik eleme, hogy a Panasonic „Japán-orientált” gyártóból globális szereplő legyen, illetve az egyedi felhasználók kiszolgálása mellett nagy részesedést érjünk el az ipari felhasználású berendezések, rendszerek piacán is úgy, hogy eközben a környezetvédelem területén is komoly eredményeket érünk el.

A stratégia konkrét célokat is megfogalmaz: eszerint a vállalatcsoportnak a 2013-as pénzügyi évben 10 ezer milliárd jen értékesítési árbevételt kell elérnie, az értékesítési bevételre vetített legalább 5 százalékos működési eredmény és 10 százalékos tőkearányos megtérülés mellett. Ami pedig a klímaüzletág termékpalettáját illeti: mára elmondhatom, hogy a Panasonic a teljes vertikumot lefedő palettával rendelkezik, legyen szó akár otthoni légkondicionálóról vagy nagy teljesítményű hőszivattyúról. Ez a rendkívül széles paletta és az innováció hozzájárulhat ahhoz, hogy néhány éven belül ezen a piacon is meghatározó szerepet játsszunk.

– A jelenlegi időjárás igencsak kedvez a légkondicionálók értékesítésének. Éreztek-e az elmúlt hónapokban keresletnövekedést a magyar piacon?

– Mind az érdeklődés, mind az értékesítés jelentős mértékben nőtt az elmúlt hetekben. A légkondicionálók piacán egyébként nagyon szép eredményeket értünk el globális szinten is, és - hasonlóan a tavalyi üzleti évhez - idén is szeretnénk jelentősen túlszárnyalni az ebből a szegmensből származó, egy évvel korábbi eredményt.

– Az értékesítést támogatandó létrehoztak a közelmúltban egy információs site-ot is Panasonic ProClub néven, amely az ügyfelek tájékoztatását hivatott szolgálni. Ez mennyire vált be?

– A ProClubról egyelőre nincsenek számszerű adataim, de a kezdeti eredmények nagyon biztatóak. Ebben szerepet játszanak a közelmúltban megnyitott bemutatótermeink is, ahol élőben megnézhetők, sőt kipróbálhatók a rendszereink.

– A Panasonic az impozáns növekedési tervek mellett a létszámon is fejleszteni kíván, legalábbis korábban erről lehetett hallani. A jelen környezetben mi indokolhat ilyen lépéseket?

– A klímapiacon óriási növekedési lehetőségek állnak előttünk, ezért helyben valóban tervezünk felvenni új kollégákat, köztük mérnököket, értékesítőket is. A globális tervekről ugyanakkor hatáskör és a kellő ismeretek hiányában nem nyilatkozhatom.

– A termékpaletta valóban igen széles a társaságnál, ezzel együtt a környezet a klímaberendezések piacának sem kedvez. Mivel tudják eladni a termékeiket?

– A termékpaletta nemcsak széles, de korszerű is, az egyes egységek nagyon jól kombinálhatók egymással. Emellett a Panasonic gázzal működő hőszivattyút is kínál, és az értékesítési háttér is hatékony.

– A piaci részesedésüket a mostani, recessziósnak mondható környezetben hogyan kívánják növelni, és kik a fő versenytársaik?

– A piac Magyarországon és Európában is stagnál, vagyis csak úgy növelhetjük részesedésünket, ha a konkurenseinktől nyerünk teret, ám hiszem, hogy ez sikerülni fog. A fő versenytársainknak a japán vállalatokat tartom, de nem szabad megfeledkezni a koreai gyártókról sem.

SANYO után Panasonic

A szakember pályáját 1992-ben a japán SANYO-konszernnél kezdte, értékesítési területen. 2009-től termékfejlesztési igazgató volt a csoportnál, ahol az új generációs hűtő- és fűtőrendszerekért felelt. A Panasonic és a SANYO összeolvadása után a Panasonic termékfejlesztési igazgatójaként dolgozott, ahol az ázsiai és az amerikai piac tartozott hozzá. Október óta a Panasonic kelet-európai régióért és Görögországért felelős országigazgatója.


Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.