BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kavosz: Drasztikusan neki kell esni az EU-nak

Az elmúlt évünk azzal telt el, hogy kitaláljuk, hogyan mentsük meg, a hazai gazdaságot – fogalmazott Krisán László, a Széchenyi hitelprogramot gondozó Kavosz vezérigazgatója a Világgazdaság Mit ér a vállalat, ha magyar című konferenciáján.

Krisán László elmondta: 170 ezer vállalkozás gyakorlatilag napi szinten használja a Széchenyi kártyát, ez azt jelenti, hogy minden egyes napon 80-70 céges kártyahasználatra kerül sor. Hozzátette: az itthon működő 1,2 millió vállalkozásnak talán csak a fele működőképes, 99 százaléka pedig mikrocég, átlag 2,2 alkalmazottal, amelyből 1,7 családtag. Ezek a cégek összesen 3 millió ember életének alakulását befolyásolja. Ezek a vállalatok alultőkésítettek, túlélési lehetőségeik bizonytalanok, harmaduk veszteséges és mostanra felélték tartalékaikat.

A Kavosz szakértője kiemelte: a magyarországi bankrendszer csak kis mértékben fogja a következő másfél évben a cégek aktív finanszírozását végezni. Hozzátette: a bankok működése általában túl bonyolult, a kamatok viszonylag magasak, az ország nem engedheti meg magának ezt a magas költséget. Ugyanakkor hozzátette: a mi pénzünk is a bankokban van, ezért jól meg kell gondolni, hogy viszonyulunk a szektorhoz, az viszont biztos, hogy a bankadó nem tesz jót az anyavállalatoknak.

Krisán László elmondta: drasztikusan neki kell esni az uniónak, mert nem állunk jól az EU-pénzek lehívásával, holott nincs B-terv, ha ez a pénz bent ragad, a vállalkozások forrásai eltűnnek a ködben. Hozzátette: az elérhető forrásoknak csak 16 százaléka jut a kkv-knak, ez nem elég, növelni kéne a támogatásokat és csökkenteni az utófinanszírozás arányát. A kormány kidolgozott két új forrást a cégeknek: önerő kiegészítő hitelt és egy uniós pályázatokhoz felhasználható megelőző hitelt. A Széchenyi Kártya Program keretein belül kihelyezett hitelek összege 1114 milliárd forint

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.