A társaság 21 európai országot vizsgáló nemzetközi elemzése szerint 11 országban regisztráltak a magyarországinál nagyobb áremelkedést. A legmagasabb, 8,4 százalék Törökországban volt a mutató, ezt követte Finnország 6,0 és Ausztria 3,8 százalékkal.
Az átlagárak Görögországban és Norvégiában csökkentek, Lengyelországban nem változtak, 18 országban nőttek, a drágulás üteme azonban több helyen lassult.
Az infláció legnagyobb mértékben Magyarországon csökkent negyedéves összehasonlításban, míg a növekedés üteme Finnországban emelkedett ki - idézi a közlemény Jean-Jacques Vandenheedet, a Nielsen európai kiskereskedelmi tanácsadási igazgatóját.
Tavaly húsvét a második negyedévre esett, az idén viszont az elsőre, az elemzés szerint ez a naptári hatás is okozta, hogy a 21 vizsgált ország közül az élelmiszerboltok 18-ban a mennyiséget tekintve kevesebb árut adtak el ebben az évben a második negyedév során, mint tavaly április-június között.
A magyarországi élelmiszerüzletek a második negyedévben 2,8 százalékkal adtak el kevesebb napi fogyasztási cikket, mint az előző év hasonló periódusában, míg a vizsgált európai országok átlaga mínusz 1,5 százalék.
Érték szempontjából Magyarországon stagnált az élelmiszer-kiskereskedelem bevétele nominálisan, Európában átlagosan 1,2 százalékkal nőtt a tavalyi második negyedévhez viszonyítva.
Az értékben mért nominális forgalom a második negyedévi adatok alapján 9 országban nőtt, Magyarország mellett öt országban stagnált, míg negatív volt a trend Csehországban, Görögországban, Írországban, Lengyelországban, Olaszországban és Szlovákiában.
A Nielsen "Growth Reporter" címmel negyedévenként teszi közzé elemzését az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum európai kiskereskedelmi forgalmáról, huszonegy fejlett európai ország, köztük Magyarország adatai alapján. A vizsgált országok: Ausztria, Belgium, Csehország, Dánia, Egyesült Királyság, Finnország, Franciaország, Görögország, Hollandia, Írország, Lengyelország, Magyarország, Németország, Norvégia, Olaszország, Portugália, Spanyolország, Svájc, Svédország, Szlovákia és Törökország.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.