váltás A következő években többszörösére bővül a kiegészítő tevékenységek részesedése a távközlési cég forgalmából
Az idén várhatóan 7-8 százalék körül alakul a nem az alaptevékenységhez tartozó üzletágakból származó bevétel aránya a Magyar Telekom forgalmán belül, de 2016-17-re ez az érték megközelítheti a 20 százalékot – mondta el Pataki Róbert, a társaság üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettese egy háttérbeszélgetésen. A vállalat távközlési cég lesz 5-10 év múlva is, azonban a portfólió bővítése fontos szerepet játszhat a további növekedés megalapozásában.
A legfontosabb kiemelt területek között az energetikát, a médiát, a pénzügyi szektort, illetve az e-kereskedelmet említette a Magyar Telekom üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettese, az utóbbin belül kiemelte a digitális javak értékesítését. Ahhoz azonban, hogy mindezt jól, hatékonyan csinálják, egy jelentős informatikai fejlesztési programra van szükség – tette hozzá Pataki Róbert.
A szakember szerint a legnagyobb bevételt a kiegészítő tevékenységek közül a következő években az energiaszolgáltatás és a pénzügyi megoldásaik hozhatják. Az energetikai szegmensben egyébként az üzletfejlesztési vezérigazgató-helyettes szerint nem feltétlenül csak a gáz- és áramszolgáltatás lesz a meghatározó a jövőben, a vállalatnál komoly lehetőségeket látnak az intelligens mérők elterjesztésében, illetve az ezekhez kapcsolódó informatikai háttérrendszerek megvalósításában.
A két legnagyobb bevételt hozó kiegészítő tevékenység mellett a Magyar Telekomnál igyekeznek nyitni új szegmensek felé, ahol saját innovációval tudnak megjelenni. Az e-kereskedelem kapcsán érdekes lesz, hogyan lehet majd a mobilpénztárcát bekapcsolni a fizetésbe, illetve megvalósítani azt, hogy az értékesítést minél inkább átvigyék az internetre. De az egészségügy, oktatás, játék- és szórakoztatóipar területén is kínálkoznak olyan lehetőségek, amelyeket a Magyar Telekomon belül meglévő kutatás-fejlesztési potenciál kiaknázásával lehet kihasználni. Ennek eredményeként úgy tudnának megjelenni ezeken a területeken, hogy a többi riválishoz képest valamilyen többletet is kínálnak a felhasználóknak. Pataki Róbert az online világ felé való nyitás kapcsán kiemelte a céghez tartozó Origo szerepét, amely az ott megszerzett tapasztalatoknak köszönhetően a más iparágakban megvalósuló digitalizálás zászlóshajója lehet.
E-könyvet is árulnak
Az e-kereskedelmi tevékenység bővítésének jegyében október közepén beszállt az e-könyv értékesítésbe is a Magyar Telekom. A társaság a ’txtr-rel partnerségben indította el e-könyváruházát, amely az itthon működő elektronikus-könyv webboltok közül az egyik legszélesebb kínálattal rendelkezik: több mint 700 ezer idegen nyelvű, és több mint 3000 magyar nyelvű könyv közül válogathatnak az oldalra látogatók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.