A feldolgozóipar tizenhárom ága közül csupán kettőben csökkent a termelés, ami arra utalhat, hogy az ipar szerkezete kezdhet egészségesebbé válni az előző időszakhoz képest, amikor szinte csak a járműgyártás húzott. A termelés közel 30 százalékát kitevő autógyártás kibocsátása több mint 28 százalékkal emelkedett egy év alatt. A három éve, 2011 márciusa óta zuhanó, de még így is a második legnagyobb alág, az elektronikai szektor zsugorodása megállt. A KSH az 1,6 százalékos éves növekedést azzal magyarázza, hogy az elektronikai cikkek gyártása nagymértékben növekedett. Az élelmiszer, ital és dohánytermékek gyártása mindössze 0,4 százalékkal nőtt; az export élénkült, miközben a hazai eladások csökkentek. A gyógyszergyártás viszont a tavaly márciusi gyenge teljesítmény miatt – vagyis jórészt a bázishatásnak köszönhetően – nagymértékben, 25 százalékkal nőtt.
Mindent egybevetve úgy tűnik, hogy valóban kedvezőbb folyamatokat láthatunk, ugyanakkor az elektronikai szektor érdemben nem állt fel a mélypontról, miközben az igazi húzóerő továbbra is az autóipari export. Nem ad okot bizakodásra, hogy az ipar belföldi értékesítésének trendje továbbra is csökkenő pályán halad. Márciusban 3 százalékkal visszaesett a belföldi értékesítés, ugyanakkor a feldolgozóipar értékesítése növekedett.
A rendelésállományok viszont kedvező képet mutatnak, így a következő hónapokban folytatódhat a termelés dinamikus növekedése. Az összes rendelésállomány 21,4 százalékkal növekedett tavaly márciushoz képest. A feldolgozóiparban 28 százalékkal emelkedtek az új rendelések. A külföldi és a belföldi rendelések egyaránt növekedtek, igaz, leginkább az exportban bízhatunk.
Az idei első három hónapban az egy alkalmazottra jutó ipari termelés 6,5 százalékkal nőtt a legalább 5 főt foglalkoztató vállalkozásoknál, a létszám pedig 2 százalékkal haladta meg a 2013 első három hónapjában mért szintet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.