BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csökkenő bizalom, növekvő önbizalom jellemzi a vezérigazgatókat

A százhetven megkérdezett, jellemzően közép- és nagyvállalati vezető 82 százaléka bízik cége bevételeinek növekedésében, ellenben a magyarországi és a globális gazdasági környezet kilátásait illetően már korántsem ilyen optimisták – derült ki a PwC Magyarország sajtótájékoztatóján bemutatott Magyarországi Vezérigazgató Felmérésből.

A Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségével (MGyOSz) és a Menedzserek Országos Szövetségével (MOSz) partnerségben elkészített tanulmányból kiderült, hogy tavaly a vezetők 64 százaléka bízott a világgazdaság bővülésében. Ez az arány idén visszaesett 48 százalékra. A megkérdezettek négyötöde viszont ilyen körülmények között is úgy véli, hogy a saját cége növekedik jövőre. Szűcs Márta, a PwC cégtársa szerint ennek az lehet a magyarázata, hogy a vezérigazgatók kiismerték magukat a változékony üzleti környezetben, sokat fejlődött az alkalmazkodóképességük.

Vadász Péter, az MGyOSz alelnöke megdöbbentőnek tartotta azt, hogy a növekedést fenyegető félelmek közt hangsúlyosan megjelent a kivándorlásból fakadó szakemberhiány (ezt a megkérdezettek 62 százaléka említette meg). Nőtt a korrupciótól tartók aránya is (61 százalék), de még mindig az kormányzati megszorításoktól (83 százalék) és a túlszabályozottságtól (76 százalék) tartanak a legtöbben.

Egy év alatt megduplázódott, így 72 százalékot ér el azok aránya, akik a versenyképes és hatékony adórendszer megteremtését várják a kormánytól. Szabó György, a MOSZ elnöke szerint ehhez olyan kommunikációs csatorna kialakítására van szükség, amelyben az adórendszer kialakításába bevonják a szakmai szervezeteket, ugyanis a kapcsolat akadozott az utóbbi időkben.

A szakemberek úgy vélték, hogy a sikerhez az üzleti élet szereplőinek, a kormánynak és a tudományos világ tagjainak fokozottabb együttműködésére, az innováció és a technológia hatékonyabb kiaknázására van szükség.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.